۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

"سردار آزمون" از جام جهانی جا ماند / همدردی فوتبال دوستان گلستانی با ستاره گنبدی در فضای مجازی

"سردار آزمون" از جام جهانی جا ماند / همدردی فوتبال دوستان گلستانی با ستاره گنبدی در فضای مجازی

گرگان – خبرگزاری مهر: با خط خوردن سردار آزمون از فهرست نهایی تیم ملی برای رقابت های جام جهانی برزیل موجی از اظهار همدردی با ستاره جوان گنبدی الاصل تیم ملی در فضای مجازی توسط گلستانی ها و هم وطنان ایرانی به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از همان دقایق ابتدایی که "قلم قرمز" سرمربی تیم ملی بر روی 4 بازیکن ملی پوش کشیده شد انتظار می رفت که فوتبال دوستان کشور نقطه نظرات متفاوتی درباره این تصمیم اتخاذ کنند.

شاید به همان اندازه که دعوت شدن آزمون به اردوی تیم ملی "قابل انتظار" بود خط خوردن وی از فهرست نهایی "تعجب آور" بوده است.

آزمون به عنوان جوان ترین ملی پوش انتخاب شده در اردوی اتریش، در دو دیدار دوستانه تیم ملی برابر "مونته نگرو" و "آنگولا" به میدان رفت و بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.

در شرایطی که تیم ملی در فقر یک بازیکن تمام کننده در نوک حمله به سر می برد غیرمنطقی نبود که انتظار داشته باشیم که "سردار" به عنوان یکی از مسافران برزیل انتخاب شود. آزمونی که فوتبالش را از زمین های خاکی گلستان آغاز کرده بود خود را یکی از گزینه های محتمل حضور در کشور برزیل می دانست اما اتفاقی که صبح یکشنبه رخ داد حسرت رویای حضور در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان را بر دل ستاره "شماره هشت" تیم ملی قرار داد.

بازی کردن در جام جهانی برای هر بازیکنی "آرزو" ست چه آنکه بهترین بازیکنان فوتبال جهان رویای بازی کردن در این تورنمنت را در سر می پرورانند و این رویا برای کسی که اولین بار می خواهد چنین آزمونی را تجربه کند به مراتب شگفت انگیزتر است. ستاره گنبدی فوتبال ایران اما حالا باید از پای گیرنده های تلویزیون شاهد بازی همبازی های سابق خود باشد.

یکشنبه؛ بدترین روز زندگی آزمون

خط خوردن از تیم ملی اما آن قدر برای فوتبالیست جوان ایرانی ناراحت کننده بود که وی در صفحه شخصی اش در سایت های اجتماعی از روز یکشنبه به عنوان "بدترین روز زندگی" نام برده است. البته در کنار این پیام، وی برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی آرزوی موفقیت کرده است. سردار در اولین گفت و گوی منتشر شده پس از این اتفاق نتوانسته ناراحتی خود را پنهان کند اما در عین حال به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشته است.

آزمون در واکنش به تصمیم "کارلوس کی روش" بسیار منطقی و عاقلانه برخورد کرده و گفته است: به نظر سرمربی "بزرگ" تیم ملی احترام می گذارم و به هیچ وجه از وی ناراحت نیستم. وی با من تماس گرفت و دلیل خط خوردنم را توضیح داد. جام جهانی برایم تمام شده ولی فوتبالم هنوز ادامه دارد. من هنوز جوان و اول راه هستم و راه درازی در ادامه فوتبالم دارم.

همدردی کاربران فوتبال دوست ایرانی با سردار

هرچند آزمون تصمیم کادرفنی تیم ملی را پذیرفته و دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی برزیل ندارد اما کاربران ایرانی با نظراتی که عمدتاً در جهت دفاع از ستاره گنبدی است همدردی خود با این فوتبالیست را ابراز کرده اند.

نظرات کاربران در فضای مجازی لحظه به لحظه در حال افزایش است و هر فوتبال دوستی به نوعی به خط خوردن آزمون از تیم ملی واکنش نشان داده است.

یکی از کاربران که خود را "ابی" معرفی کرده به پیشنهادهای تیم های مطرح اروپایی به سردار اشاره کرده و نوشته است: "آرسنال و تاتنهام و منچستر دارن واسه سردار آزمون دعوا میکنن بعد کی روش خطش میزنه."

"بهزاد" ضمن همدردی با سردار از برخورد حرفه ای وی تمجید کرده است: "برای ما هم بدترین روزمونه وقتی تورو از تیم ملی خط زدن. با این سنت خیلی حرفه ای با این تصمیم مربی کنار اومدی."

"رضا" کاربر دیگری است که به برخورد آزمون در رابطه خط خوردن از تیم ملی اشاره کرده است: "واسه همینه که پیشرفت کردی دمت گرم چقدر عاقلانه و حرفه ای برخورد کردی بازیکنای بزرگ ما حتی باید از تو یاد بگیرن واقعا خط زدن پنج نفر سخت بود هر کسی رو خط می زدن ناراحت میشد. هنوز سنت کمه راه پیشرفتت بازه تازه تو اروپایی بدون جام جهانی هم دیده میشی."

"سهند" با دلداری دادن با سردار، آینده درخشان این فوتبالیست جوان را پیش بینی کرده و نوشته است: "همینکه آزمون با 19 سال سن به تیم ملی دعوت شد و داره اروپا بازی می کنه، خودش بسه. حالا این جام جهانی رو از دست داد، ولی واقعیت اینه که بازیکن هایی مانندِ آزمون، جهانبخش، خانزاده، صادقیان، به زودی فیکس تیم ملی خواهند شد. بعد از جام ملتهای 2015، تیم ملی یک پوست اندازیِ اساسی خواهد کرد و با خداحافظی تعداد زیادی از بازیکن های تیم ملی، نسل تازه ی ملی پوش ها، که همین بازیکنهای 19 تا 21 سالِ الان باشن، واردِ کار میشن و تا سالهای سال فیکسِ تیم ملی خواهند بود. پس این بازیکنها نباید زیاد ناراحت باشن. به زودی تیم ملی در اختیار اینهاست... دیر و زود داره، ولی سوخت و سوز نداره."

بعضی از کاربران نیز با اعطای القابی همچون "مسی ایرانی"، "سردار فوتبالیست های ایران"، "جوان اول فوتبال ایران" و ... از آزمون یاد کرده اند. با بررسی "کامنت" هایی که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده اند می شود ادعا کرد که اکثر علاقه مندان به تیم ملی، فوتبال سردار آزمون را می پسندند و معتقدند وی می توانست یکی از پدیده های جام جهانی باشد.

به هر حال آنچه که مشخص است رویای حضور در جام جهانی 2014 برای ستاره 19 ساله گنبدی و لژیونر فوتبال ایران به پایان رسیده اما با توانایی هایی که در وی دیده شده باید منتظر بازگشت قدرتمندانه "سردار" به دنیای فوتبال باشیم.

کد خبر 2303571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha