۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵

حجت الاسلام شاهرودی:

بخشی از بودجه سلامت صرف تولید محصول سالم شود

بخشی از بودجه سلامت صرف تولید محصول سالم شود

سنندج- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در کردستان بر اختصاص بخشی از بودجه سلامت کشور به تولید محصولات سالم کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز دوشنبه در پنجمین جشنواره استانی توت فرنگی که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: برای ایجاد زمینه مصرف بیشتر محصول توت فرنگی که از نظر دارویی خواص بیشماری دارد و همچنین تولید سالم سایر محصولات کشاورزی باید بخشی از بودجه سلامت را به این امر مهم اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از امراض و بیماری های موجود در جامعه با مصرف توت فرنگی از بین خواهند رفت لذا باید این محصول در سبدکالایی مردم به خوبی قرار داده شود.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای مصرف توت فرنگی استفاده تازه خوری آن است، اظهار داشت: بهترین زمان استفاده از این محصول هم در فصل بهار و ماه های
اردیبشهت و خرداد است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: مصرف  توت فرنگی شادی بخش، اشتها آور و هم چنین انرژی زا است و بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: بر اساس طب سنتی مصرف روزانه 5 واحد توت فرنگی که برابر 40 دانه از این محصول می شود از ابتلای انسان به سرطان جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تمامی محصولات کشاورزی باید به صورت سالم تولید شوند تا اثرگذاری دارویی و درمانی آنها بروز پیدا کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون کردستان در زمینه تولید توت فرنگی در کشور دارای مقام اول است لذا افزایش سطح زیرکشت  و تولید این محصول باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به کشاورزان نیز بیان کرد: کشاورزان نیز برای افزایش میزان مصرف این محصول در بین مردم باید سعی کنند که ظرفیت این محصول را بالا ببرند و به گفته کارشناسان این عرصه به خوبی عمل کنند.

کد خبر 2303620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha