۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

صالحی نیا مطرح کرد:

واحدهای تولیدی کشور نیازمند 150 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند

واحدهای تولیدی کشور نیازمند 150 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کشور نیازمند 150 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای تولیدی کشور طی سالجاری نیازمند 150 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند.

وی با بیان اینکه این میزان سرمایه در گردش از طریق منابع بانکی تامین خواهد شد افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور از طریق صندوق توسعه ملی، منابع فنی اعتباری و همچنین اجرای منابع حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور تامین می شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان سرمایه در گردش پیش بینی شده برای واحدهای تولیدی کشور طی سال گذشته تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان بوده است.

صالحی نیا یادآور شد: از این میزان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشور حدود 70 هزار میلیارد تومان تامین و به واحدها تزریق شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم 38 درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد کشور بیان داشت: در این راستا بر اساس تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به این حوزه برنامه ریزی های کلانی در این زمینه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: همچنین مهم ترین برنامه های این وزارت خانه تزریق سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، تامین نقدینگی برای این واحدها، تکمیل پروژه های نیمه تمام این حوزه و ... است.

صالحی نیا با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ظرفیت مناسبی برای ارتقای حوزه صنعت کشور خواهد بود ادامه داد: سالهای گذشته بحث تحریم ها و همچنین مشکلات ساختاری موجود در حوزه صنعت کشور موجب ایجاد مشکلات فراوانی در این حوزه شده بود که برای حل این مشکلات ساختاری با بانکها، تامین اجتماعی و دستگاههای متولی هماهنگی مطلوبی صورت گرفته است.

وی همچنین از فعال کردن ستاد تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی کشور خبر داد و افزود: این امر به زودی در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب و عملیاتی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از ابلاغ قانون اصلاحات مالیاتی این حوزه به مجلس خبر داد و گفت: این قانون تا تیرماه امسال برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

صالحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: این وضعیت در واحدهای تولید کشور متفاوت است به گونه ای که در برخی از بخشها مانند فولاد، سیمان، خودرو سازی نسبت به سایر بخشها ظرفیت تولید مناسب تر است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال حوزه خودرو سازی کشور طی دو ماه ابتدایی امسال 73 درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است ادامه داد: همچنین در برخی دیگر از حوزه های صنعت کشور مانند حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی ما با کاهش تولید به دلیل برخی محدودیتها برای تامین اقلام و تجهیزات مواجه بوده ایم.

کد خبر 2303833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha