۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

شفیعی خبر داد:

نتیجه منفی آزمایش تمامی موارد مشکوک به کرونا در کرمان/ امکان همه‌گیری بیماری وجود ندارد

نتیجه منفی آزمایش تمامی موارد مشکوک به کرونا در کرمان/ امکان همه‌گیری بیماری وجود ندارد

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شناسایی 12 مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا در کرمان گفت: نتایج آزمایشات تمامی این افراد منفی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از زمان شناسایی اولین موارد بیماری کرونا در استان کرمان تاکنون 12 مورد مشکوک به این بیماری در بیمارستان بستری شدند.

وی از ارسال نتیجه آزمایشات این افراد خبر داد و افزود: خوشبختانه نتیجه آزمایشات تمامی این موارد منفی بود و تنها دو مورد تشخیص قطعی قبلی در کرمان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: تعداد موارد مثبت قطعی بیماری کرونا در کرمان از دو مورد بیشتر نیست که یکی مورد از این دو مورد به دلیل بیماری‌های مزمن و شدت علائم بیماری فوت و یک مورد دیگر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

امکان همه گیری بیماری کرونا وجود ندارد/ لزوم رعایت بهداشت فردی

وی با اذعان به این نکته که هیچ گونه جای نگرانی برای همه گیری این بیماری وجود ندارد، افزئد: با توجه به اینکه شرط اول شک ابتلا به این بیماری این است که یا فرد سابقه سفر به کشورهای خاورمیانه و عربستان را داشته باشد و یا با فردی که از این کشورها آمده است در تماس بوده باشند بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

شفیعی تصریح کرد: چنانچه افراد علائم سرماخوردگی و یا تب پیدا کردند نباید فکر کنند به کرونا مبتلا شده اند چون در حال حضار بیماری های ویروسی در این فصل بسیار شایع هستند و ممکن است علائم به دلیل سایر ویروس ها باشد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اصلا جای نگرانی در مورد جمعیت عمومی و جامعه وجود ندارد و احتمال همه گیری بیماری کرونا در حال حاضر به هیچ عنوان مطرح نیست.

وی یادآور شد: استفاده از دستمال موقع عطسه و سرفه، استفاده از ماسک در محیط های جمعی که احتمال حضور افراد بیمار مانند افرادی که از حج آمده و در مراسم شرکت کرده اند وجود دارد، شستن مکرر دست ها با آب و صابون قبل از مصرف غذا از جمله نکاتی که افراد باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری رعایت کنند.

این مسئول  گفت: به محض اینکه کوچکترین علائم از بیماری سرماخوردگی یا اسهال در افراد مشاهده شد حتما به پزشک مراجعه کرده و خود درمانی نکرده و از طولانی شدن زمان ابتلا به بیماری جلوگیری کنند.

 

کد خبر 2304584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha