۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶

افتخاری در گفتگو با مهر:

جدایی شمسایی از دبیری برایم قابل پیش بینی بود/ با تیم امید به چین می‌رویم

جدایی شمسایی از دبیری برایم قابل پیش بینی بود/ با تیم امید به چین می‌رویم

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال می‌گوید سطح تورنمنت چین چه پایین باشد و چه بالا، ایران با تیم امید خود در این مسابقات حضور خواهد یافت.

سید رضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضور تیم‌های ضعیف در تورنمنت چین و هزینه‌هایی که خود ایران باید برای حضور در این تورنمت تقبل کند، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: احتمالا این اتفاق به خاطر تغییر تاریخ این تورنمنت به دلیل مسابقات جام ملت‌های آسیا رخ داده است. به هر حال ما از اول تصمیم داشتیم با تیم امید خود در این مسابقات حاضر شویم و فقط چند بازیکن با تجربه با خودمان به این مسابقات می‌بریم.

وی افزود: تاکنون حضور ایران، چین، ازبکستان و یک تیم گمانم در تورنمنت چین قطعی شده است! البته کادر فوتسال فدراسیون فوتبال چین هم تغییر کرده و آنها تا بخواهند به شرایط جدید عادت کنند، زمان می‌برد. همانطور که گفتم تحت هر شرایطی و حتی اگر سطح این تورنمنت پایین باشد ما با تیم امید خودمان در آن حاضر خواهیم شد.

رئیس کمیته فوتسال در ادامه، درباره جدایی وحید شمسایی از تیم دبیری تبریز، خاطرنشان کرد: جدایی شمسایی برایم قابل پیش بینی بود. من این موضوع را به خود شمسایی هم گفته بودم. او خودش هم عنوان کرده بود که از تیم تاسیسات دریایی پیشنهاد دارد.

افتخاری با بیان اینکه جدایی شمسایی در این شرایط از تیم دبیری به صلاح نبود، گفت: دبیری در آستانه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا قرار دارد. این مسابقات محک خوبی برای شمسایی بود تا توانش را در میادین بین المللی هم ارزیابی کند.

رئیس کمیته فوتسال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فشارها و هجمه‌هایی که علیه تیم ملی فوتسال بعد از جام ملت‌های آسیا ایجاد شده بود، اظهار کرد: فشارها در حال حاضر فروکش کرده است. بعد از آنکه اعلام کردیم خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند خیال یک عده راحت شد و برای همین از میزان فشارها کاسته شد!

وی افزود: برای اینکه خیال این عده راحت‌تر هم بشود، تصمیم جدیدی گرفته‌ایم و قصد داریم قرارداد خسوس را تا جام جهانی 2016 تمدید کنیم. این موضوع باعث ایجاد آرامش بیشتر در تیم ملی خواهد شد. ما از خسوس راضی هستیم و بعد از گرفتن مجوزهای لازم، قراردادش را تا سال 2016 تمدید خواهیم کرد.

رئیس کمیته فوتسال در ادامه درباره آخرین وضعیت انتخاب مربی جدید برای تیم ملی و تقویت کادر خسوس کاندلاس، یادآور شد: من با محمد ناظم الشریعه سرمربی حفاری صحبت کردم. قرار شد بعد از جلسه نهایی با خسوس و تایید سرمربی، ایشان به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. در اینصورت و با توجه به اینکه تیم ملی امسال رقابت‌های زیادی را پیش رو دارد، ناظم الشریعه باید از تیم باشگاهی خود کنار برود و فقط در تیم ملی فعالیت کند.

افتخاری در خصوص اینکه گفته می‌شود ناظم الشریعه قصد دارد سرمربی تیم فوتسال امید ایران شود، تصریح کرد: اینجا اینطور نیست که یک نفر بگوید من اینجا را می‌خواهم یا آنجا! این ما هستیم که تشخیص می‌دهیم کجا کار کند. ما در حال حاضر در تیم بزرگسالان احساس خلاء می‌کنیم و نیاز داریم ناظم الشریعه در کنار خسوس باشد. ناظم الشریعه سرمربی امید نمی‌شود چون ما در این تیم مصطفی عمادی را داریم که تجربه زیادی دارد!

وی ادامه داد: یک مربی فی البداهه سرمربی ملی نمی‌شود. نمی‌توان تیم را دست فردی داد که تازه به تیم ملی آمده است! به هر حال نظر ما این است که هم محمد هاشم زاده و هم محمد ناظم الشریعه در تیم بزرگسالان و در کنار خسوس کاندلاس کار کنند. تقسیم کار و وظیفه را خسوس در تیم بزرگسالان انجام خواهد داد و از این بابت مشکلی نداریم.

رئیس کمیته فوتسال در پایان درباره پیشنهاد باشگاه کویتی به خسوس کاندلاس هم گفت: خسوس به کویت نمی‌رود. سطح تیم ملی فوتسال ایران با باشگاه‌های کویتی قابل قیاس نیست. خسوس اگر می‌خواست از ایران برود، به پیشنهاد ژاپن پاسخ مثبت می‌داد.

 

 

کد خبر 2304701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha