۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

همزمان با نیمه خرداد/

200 روحانی مبلغ به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

200 روحانی مبلغ به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) 200 روحانی مبلغ برای برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) به روستاهای این استان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا اظهار کرد که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، 200 روحانی مبلغ برای برگزاری مناسب برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به مساجد روستاهای این استان اعزام شدند.

به گفته وی در روستاهای مزبور صبح چهارشنبه و شامگاه این روز مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و سالروز قیام 15 خرداد با سخنرانی روحانیان اعزامی برگزار شد.

این مسئول اظهار داشت: از این تعداد روحانی، 130 مبلغ از جمله مبلغان اعزامی طرح هجرت و سفیران آدینه روستاهای خراسان شمالی هستند و 70 مبلغ روحانی نیز با مساعدت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به روستاهای این استان اعزام شدند.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که به مناسبت نیمه خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد سال 1342 در مجموع 100 عنوان برنامه در سطح استان خراسان شمالی برگزار می شود که 50 عنوان از این تعداد در بجنورد، مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: قرائت زیارت عاشورا توسط اعضای هیئات مذهبی در محل مسجد انقلاب بجنورد، دسته روی اعضای این هیئات، برگزاری مراسم دعای کمیل، تهیه ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نشستهای بصیرتی و دینی، اعزام مبلغ به همراه کاروان های زیارتی به حرم مطهر امام(ره)، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه هایی است که به این مناسبت برگزار شد.

اعزام پنج هزار زائر از خراسان شمالی به مرقد مطهر امام(ره)، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبار روبی مزار شهدا، نشست تحلیلی برای کارکنان نیروی انتظامی و برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در فرماندهی انتظامی و یگان های تابعه سراسر استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر، برپایی ایستگاه های نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، برگزاری نشست های بصیرتی و دینی و تولید مستند و برنامه های رادیویی و ... برخی از برنامه هایی بود که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف خراسان شمالی در این استان برگزار شد.

کد خبر 2305268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha