۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۰

جلیلی:

آزادسازی لبنان ریشه در قیام 15 خرداد دارد/ 15 خرداد نقطه عطف در عرصه جهانی است

آزادسازی لبنان ریشه در قیام 15 خرداد دارد/ 15 خرداد نقطه عطف در عرصه جهانی است

ورامین - خبرگزاری مهر: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: حرکت مردم ورامین یک حرکت ساده و عادی نبود و به دنبال آن انقلاب اسلامی، فتح خرمشهر و آزادسازی جنوب لبنان رخ داد و این حوادث به حرکت مردم ورامین عزت بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به ورامین با اشاره به حرکت تاریخی مردم این شهرستان در 15 خرداد سال 1342 اظهار داشت: حق و جایگاه مردم ورامین در قیام تاریخی 15 خرداد ادا نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: به گفته شاهدان عینی قیام 15 خرداد و مورخان تاریخی، حرکتی که در 15 خرداد سال 1342 در ورامین رخ داد، حرکت مردم یک روستا علیه پاسگاه محله خودشان نبود و این قیام دلیل اقتصادی نداشت بلکه قیام 15 خرداد مردم ورامین از جنس حرکت و همراهی با پیامبران الهی بود.

وی ادامه داد: مردمی که در سال 1342 در قیام 15 خرداد شرکت کردند، برای خدا قیام کرده و به دنبال آب و نان نبودند بلکه احساس کردند که مرجع شیعه و نائب امام عصر نیاز به کمک دارد و این حرکت بزرگ را رقم زدند.

حرکت مردم ورامین یک حرکت ساده و عادی نبود

جلیلی اضافه کرد: من مطمئن هستم که شهدای 15 خرداد زمانی که به شهادت رسیدند، آیات کلام وحی مبنی بر یاری رساندن حق را تلاوت کردند به همین خاطر نام ورامین و قیام تاریخی این شهرستان در سال 1342، در قلب مردم ایران جایگاه شایسته ای دارد.

این مسئول بیان داشت: مردم در شهر ورامین کفن پوشیده و در شهری کوچک و با آرمان های بزرگ به قیام پرداختند و این مسأله ترس و واهمه رژیم پهلوی را به همراه داشت به همین خاطر حرکت مردم ورامین یک حرکت ساده و عادی نبود و به دنبال آن انقلاب اسلامی، فتح خرمشهر و جنوب لبنان آزاد شد و این حوادث به حرکت مردم ورامین عزت بخشید.

وی عنوان کرد: حرکت 15 خرداد مردم ورامین یک حرکت به موقع بود و رهبر اسلامی نیز در فرمایشان خود فرموده اند که بسیاری از حرکت ها و انقلاب ها در جهان رخ می دهد اما چون به موقع اتفاق نمی افتد اثر خود را هم نخواهد داشت.

ملت ایران در مقابل کسی که به مقام ولایت اهانت کرده خواهند ایستاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مردم ورامین در 15 خرداد سال 1342 به رژیم طاغوت و تمام پشتیبانان آنان نشان دادند که ملت ایران در مقابل کسی که به مقام ولایت اهانت کرده خواهند ایستاد و این مردم خالصانه و برای خدا حرکت کردند.

جلیلی متذکر شد: مردم ورامین در سال 1342 نشان دادند که این حرکت در عین غریبانه و مظلومانه بودن، بسیار خالصانه رخ داد و زمانی که یک حرکت بر مبنای اخلاص روی می دهد ثمرات آن باعث ایجاد یک نقطه عطف در عرصه جهانی می شود.

وی گفت: این پیوند مردم با امام راحل، توانست چنین حماسه های بزرگی را رقم بزند و این پیوند ولایت و مردم مثل شجره طیبه پیروزی های بزرگی را رقم زد.

کد خبر 2305270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha