۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

در تلاش برای فریب افکارعمومی؛

رژیم صهیونیستی ادعای فرانسه درباره روند همکاری‎ ایران با آژانس را تکرار کرد

رژیم صهیونیستی ادعای فرانسه درباره روند همکاری‎ ایران با آژانس را تکرار کرد

رژیم صهیونیستی پس از پایان مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای 1+5 در وین، بار دیگر ادعاهای نخ نما شده خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که تهران اطلاعاتی نادرست در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از آنکه "یوکیو آمانو"مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی جدید بر ادعاهای فرانسه درباره کند بودن روند همکاری ایران با آژانس، خط بطلان کشید این بار نوبت به رژیم صهیونیستی رسیده تا همان ادهاعای پاریس را درباره ایران تکرار کند.

رویترز در این باره نوشت : اسرائیل همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به طرز غیرقابل قبولی کند دانسته و تهران را متهم کرده که درباره برنامه هسته ای خود اطلاعات غلطی را در اختیار آژانس قرار می دهد.

در همین رابطه، "مراو زافری اودیز" نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ ای که دیروز پنجشنبه در وب سایت آژانس منتشر شد ادعا کرد که تهران به سوء استفاده خود از برنامه گام به گام هسته ای مرتبط با توافق ژنو ادامه می دهد.

وی که به دلیل تعطیلات یهودیان در نشست فصلی شورای حکام آژانس شرکت نکرده بود٬ در این بیانیه نحوه همکاری ایران با آژانس را غیر قابل قبول خواند و افزود: ایران به ارائه توضیحات نادرست ادامه می دهد تا ماهیت اصلی فعالیتهای اتمی خود را پنهان کند.

این در حالی است که یوکیا آمانو٬ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی٬ روز ۱۲ خردادماه در نخستین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین٬ از همکاریهای ایران با آژانس به منظور رفع ابهام از برنامه‌ هسته ای خود استقبال کرده و عنوان داشته بود که همکاری های تهران موجب شده تا آژانس به درکی جدید از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی برسد.

به دنبال این اظهارات، آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن استقبال از همکاری ایران با آژانس٬ از تهران خواستند تا بر سرعت این همکاری بیفزاید.

با این‌ حال تل آویو از نحوه تعامل ایران با آژانس انتقاد کرده و گفته است که جمهوری اسلامی تنها در حال خریدن وقت برای پیشبرد اهداف هسته ای خود است.

فرافکنی جدید رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای ایران در تلاش برای منحرف کردن نگاهها از توجه به زرادخانه مخوف سلاحهای هسته ای اشغالگران قدس در حالی استکه مذاکرات دو روزه کارشناسی ایران و کشورهای 1+5 عصر دیرو پنجشنبه در وین به پایان رسید و قرار است در تاریخ 26 خرداد دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 با حضور "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای رسیدن به توافق جامع هسته ای آغاز شود.

این مذاکرات در چارچوب توافق نامه هسته ای ژنو که در نوامبر سال گذشته میلادی میان ایران و کشورهای 1+5 در ژنو به امضا رسید انجام می شود. بر اساس این توافق نامه دو طرف مدت شش ماه وقت دارند تا از طریق مذاکره به یک راه حل جامع برای حل پرونده هسته ای ایران برسند البته در این میان احتمال تمدید دوره شش ماهه وجود دارد.

کد خبر 2305490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha