۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۶

کیفی بجستانی:

تمسک به قرآن و عترت رشد پایدار معنوی و مادی کشور را به همراه دارد

تمسک به قرآن و عترت رشد پایدار معنوی و مادی کشور را به همراه دارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور تمسک به قرآن و عترت و عمل به آموزه های اسلامی را راه رشد و توسعه پایدار کشور در ابعاد مادی و معنوی دانست.

عباس كيفی بجستانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درك و فهم قرآن كريم و تمسك به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را تنها راه نجات بشريت دانست و گفت: تدبر در آيات نورانی قرآن كريم و تمسك به قرآن و عترت، وظيفه و تكليف همگانی است.

وی افزود: قرآن كتابی است كه غبار كهنگی و فنا هرگز نمی‌تواند بر صفحات نورانی آن بنشيند و گذشت زمان نه تنها آن را فرسوده نمی‌كند بلكه روز به روز علوم و معارف آن را هويداتر می‌سازد.

کیفی بجستانی در ادامه با بیان این که نوجوانان و جوانان سرمايه‌های انقلاب اسلامی هستند اضافه کرد: اين عزيزان بايد در راستای دفاع از آرمان‌های اسلامی و قرآنی تربيت شوند، بنابراين همه ما در انتقال فرهنگ قرآنی به جوانان و نوجوانان مسئول هستيم و بايد برای هدايت و تربيت آنان بيش از پيش برنامه‌ريزی و تلاش كرد.

این مدرس دانشگاه گفت: آن‌ها باید در راستای دفاع از آرمان‌های اسلامی و قرآنی تربيت شوند و برای هدايت و تربيت آنان باید بيش از پيش برنامه‌ريزی و تلاش كرد.

كيفی بجستانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ايران جوشيده و برگرفته از تعاليم مقدس قرآن است كه توسط بزرگ پرچمدار حكومت قرآنی در عصرحاضر، حضرت امام خمينی(ره) در پهنه سرزمين مقدس جمهوری اسلامی ايران تحقق يافته است و اكنون با توصيه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری پيام‌های الهام‌بخش قرآن به گوش تمامی جهانيان رسانده می‌شود.

این كارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی با بيان اينكه هر كس بر اساس تقوا و فهم و درك خود از سفره گسترده الهی كه همان آيات قرآنی است بهره‌مند می‌شود، افزود: امروز بشريت به دليل عدم تمسك به قرآن كريم، صراط مستقيم را گم كرده و به گمراهی و ضلالت دچار شده است.

كيفی بجستانی اظهار کرد: قرآن دژ مستحكم امت اسلامی است و به اين خاطر دشمنان در طول تاريخ هميشه كوشيده‌اند با انواع دسيسه‌های شيطانی امت اسلامی را از تعاليم حيات‌بخش قرآن دور نگه داشته و اين كتاب انسان‌ساز را مهجور و منزوی سازند، ولی با وجود تلاش مستمر آنان قرآن كريم سر منشأ تمامی تحولات و حركت‌ها و قيام‌ها بوده و درخشش آيات نورانی آن چشم خفاشان زمان را كور كرده است و امروز بزرگترين افتخار نظام اسلامی ايران اين است كه بر اساس قران گام بر می‌دارد.

وی موج بيداری جهان اسلام را برگرفته از دستورات و فرهنگ ارزشمند قرآن كريم دانست و گفت: بيداری جهان اسلام برگرفته از فرهنگ ظلم‌ستيزی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی قرآن كريم است.

كيفی بجستانی الگوی توسعه پايدار و رشد مادی و معنوی را وابسته و منوط به قرآن كريم دانست و تصريح كرد: الگويی پايدار است كه مبنای الهی داشته باشد و اقدامی كه نيت خدايی داشته باشد ماندگار و جاودانه خواهد ماند و امروز وظيفه همه ما اين است كه در راه تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی حركت و بيش از پيش تلاش و كوشش كنيم.

 

 

کد خبر 2306548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha