۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۴۲

رییسی خبر داد:

تلاش دولت یازدهم برای حل مشکلات آموزشی/ همدلی مسئولان معضلات آموزشی را کاهش می دهد

تلاش دولت یازدهم برای حل مشکلات آموزشی/ همدلی مسئولان معضلات آموزشی را کاهش می دهد

قرچک - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که دولت تدبیر و امید با تلاش بی وقفه سعی در حل این مشکلات دارد زیرا حوزه آموزش و پرورش از مهمترین حوزه های کاری دولت یازدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز مرتضی رییس معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي و تجهيزمدارس كشور با سفر به قرچک از وضعیت فضاهای آموزشی و پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش در این شهرستان تازه تأسیس آگاهی پیدا کرد.

همچنین مرتضی رییسی در نشست مشترکی با سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، علی صادقی فرماندار و هوشنگ کولیوند رییس آموزش و پرورش قرچک، وضعیت آموزشی این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.

دعوت از خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در طرح های آموزشی

معاون وزيرآموزش و پرورش با حضور در روستاي داود آباد و شهرك گلها از فضاهاي آموزشی  در حال ساخت بازديد و دستورات لازم را به منظور تكميل هرچه سريع تر اين فضاها صادر کرد.

مرتضی رییسی در این دیدارها با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت آموزشی کشور اظهار داشت: امروز مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که دولت تدبیر و امید با تلاش بی وقفه سعی در حل این مشکلات دارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: ظرفیت های ویژه ای در شهرستان های استان تهران در زمینه آموزشی وجود دارد که با همدلی مسئولان و تلاش مجدانه متولیان امور فرهنگی می توان آینده درخشانی را برای استان تهران متصور بود.

وی گفت: از خیرین مدرسه ساز دعوت کردیم تا برای حل مشکلات آموزشی به صحنه بیایند که در این زمینه نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

فضای آموزشی موجود جوابگوی تعداد دانش آموزان قرچک نیست

هوشنگ کولیوند در حاشیه سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان قرچک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف از سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بررسی طرح های نیمه تمام آموزشی در قرچک و مشاهده ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه ای که در این شهرستان وجود دارد، بوده است.

رییس آموزش و پرورش قرچک افزود: شهرستان قرچک از شهرهای تازه تأسیس در سطح استان تهران است به همین خاطر از نظر تخصیص اعتبار و امکانات باید مورد توجه جدی تر مسئولان قرار گرفته تا به حد استاندارد دست پیدا کند.

کولیوند اضافه کرد: یکی از جدی ترین مشکلات کنونی آموزش و پرورش قرچک، اختلاف نظر با مالکین مدارس است و همین امر موجب شده که در چند سال گذشته برخی فضاهای آموزشی موجود در شهرستان تحویل مالکین اصلی آن شده و از میزان امکانات آموزشی قرچک کاسته شود.

این مسئول عنوان کرد: متأسفانه برغم تلاشهای صورت گرفته و رایزنی های انجام شده دو مدرسه شهرستان قرچک که هشتصد دانش آموز در آن مشغول تحصيل بودند به دلیل اختلاف با مالکین، از آموزش و پرورش گرفته شد و مجبور شديم دانش آموزان اين مدرسه را در مدارس همجوار سازماندهي کنیم.

وی ادامه داد: قرچک یک شهرستان مهاجر پذیر بوده و هر ساله بر جمعیت آن افزوده می شود به همین خاطر فضای آموزشی موجود جوابگوی تعداد دانش آموزان این شهرستان نیست به همین خاطر باید با تمهیداتی که وزارت آموزش و پرورش انتخاب می کند، احداث و راه اندازی مدارس جدید در دستور کار قرار بگیرد.

کولیوند گفت: در سفر امروز، رئيس سازمان نوسازي و تجهيزمدارس كشور از طرح های نیمه تمام شهرستان بازدید کرده و دستورات لازم را برای تکمیل این پروژه ها صادر کرد و مقرر شد تا برخی طرح های آموزشی قرچک تا پایان سال 1393 به بهره برداری برسد.

کد خبر 2308001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha