۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

گزارش مهر/

8 سال وقفه در برپایی هفته فیلم و عکس استان مرکزی/ محفلی که فیلمسازان استان از آن محروم بودند

8 سال وقفه در برپایی هفته فیلم و عکس استان مرکزی/ محفلی که فیلمسازان استان از آن محروم بودند

اراک – خبرگزاری مهر: پس از وقفه ای هشت ساله بالاخره در سایه نگاه حمایتی به انجمن سینمای جوان اراک هفته فیلم و عکس دوباره برپا شد و اهالی فیلمساز استان را بار دیگر در کنار هم جمع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری هفته فیلم و عکس فرصتی برای برپایی محفلی دوستانه و به دور از رقابت بین اهالی قدیم و جدید انجمن سینمای جوان اراک است. این هفته ها نزدیک به دو دهه است که در دفاتر انجمن های سینمای جوان سراسر کشور برگزار می شود ولی از اواسط دهه 80 به دلیل عدم حمایت مسئولان این هفته در اراک برگزار نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این خصوص به مهر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال حمایت از هنرمندان متعهد است و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی کند.

حسین شاکری با اشاره به توقف هشت ساله این برنامه در اراک افزود: قطعا برگزاری چنین برنامه های بستری برای ارتقا فرهنگ و هنر شهر اراک است و بی توجهی به آن تاثیری جز رکود در بخش فیلم و عکسِ استان نداشته است.

برپایی هفته فیلم و عکس استان فرصتی مناسب برای عرضه تجربه و خلاقیت نسل جوان

وی ادامه داد: برپایی هفته فیلم و عکس استان فرصتی مناسب برای عرضه تجربه و خلاقیت نسل جوان برای درخشیدن در عرصه هنر سینما و عکاسی است که باید مورد توجه مدیران فرهنگی استان قرار بگیرد.

شاکری بیان کرد: این هفته بستری مناسب برای پرورش و ارتقا سطح آگاهی و پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند است و امیدواریم فصلی تازه برای رشد و تعالی هنرجویان و حضورشان در عرصه ملی و بین المللی باشد.

مسئول انجمن سینمای جوان استان مرکزی نیز به مهر گفت: هشتمین دوره هفته فیلم و عکس پس از وقفه ای هشت ساله در اراک برگزار می شود و این اتفاق در سایه حمایت ها و نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان صورت گرفت.

سعید عبدالحمیدی در خصوص وقفه هشت ساله در برپایی هفته گفت: عدم حمایت برخی از مدیران فرهنگی استان از برنامه های این انجمن طی سال های اخیر که نتیجه ناآگاهی و نشناختن این حوزه بود دلیل اصلی ضعف در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: آشنا نبودن به جایگاه و منزلت انجمن سینمای جوانان ایران چنین اتفاقاتی را نیز بهمراه داشت.

عبدالحمیدی افزود: هفته فیلم و عکس در سراسر کشور به منظور نمایش فیلم ها و عکس های تولیدی اعضای انجمن سینمای جوان برپا می شود.

هفته فیلم و عکس فرصتی برای معرفی اعضاء و آثارشان

وی با بیان اینکه برگزاری هفته فیلم و عکس فرصتی برای معرفی اعضاء و آثارشان است، اظهار کرد: هفته فیلم و عکس از ابتدای شکل گیری تاکنون بصورت غیررقابتی میان فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس برگزار می شود و جنبه هایی چون آموزش و معرفی هنرجویان و هنرمندان را در نظر داد.

عبدالحمیدی گفت: برگزاری این هفته فرصت ارزنده ای برای اهالی سینمای جوان است تا با عرضه و نمایش آثار خود ضمن جذب مخاطبان علاقمند با دریافت نقدها و نظرات مخاطبان راه را برای هرچه بیشتر آموختن و کسب تجربه هموار کنند.

مسئول انجمن سینمای جوان اراک گفت: هدف از برگزاری این هفته ها این است که هنرجویان و هرنمندان پس از آموزش وارد میدان عمل می شود و با نقد و بررسی آشنا می شوند.

عبدالحمیدی ادامه داد: فیلمسازان جوان می توانند با شنیدن نظرات و نقدهای فیلمسازان دیگر آستانه تحمل خود را بالا می برند تا موجب افزایش سطح دانش و آگاهی برای تولیدات بعدی باشیم.

وی در خصوص ضرورت برپایی این هفته ها در استان گفت: هم اکنون این برنامه زمینه مساعدی برای بروز استعداد و نمایش فیلم ها و نقد است.

عبدالحمیدی اضافه کرد: تاکنون تنها فرصت معرفی هنرمندان جشنواره ها بوده که آن هم در صورت راهیابی به جشنواره محقق می شود.

در حوزه فیلم و عکسِ استان حمایت جدی ای صورت نگرفته ست

وی گفت: متاسفانه در حوزه فیلم و عکسِ استان حمایت جدی ای صورت نگرفته ست و این بخش مورد بی مهری قرار گرفته که حل آن نیاز به تغییر نگاه و رویکرد در مدیران فرهنگی استان دارد.

عبدالحمیدی گفت: خوشبختانه انتظار می رود، تحت مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و رشاد اسلامی فصل جدید از فعالیت های این انجمن در آینده رقم خواهد زد.

در این میان هنرمندان جوان انجمن سینمای جوان نیز از رخداد چنین واقعه ای خوشحال هستند.

یکی از فیلمسازان جوان و با سابقه در انجمن گفت: برگزار نشدن هفته فیلم و عکس در سال های گذشته باعث لطمه زدن به فیلمسازی اراک شد.

الهام معروفی افزود: در هشت سال گذشته به دلیل همین کوتاهی فیلم قابل ملاحظه ای تولید نشده است به غیر از تعداد معدودی که به جشنواره راه پیدا کردند و در آنجا خود را معرفی کردند.

وی ادامه داد: برگزاری هفته فیلم و عکس باعث می شود که هنرمندان جوان و پیشکسوت یکدیگر و فیلم های تولیدی هم را دیده و از نظرات مخاطبان بهره ببرند.

معروفی گفت: معمولا وقتی کاری دیده نمی شود فرصتی برای نقد و بررسی اثر نیست، و به دلیل نگرفتن بازخورد از تماشاگر کیفیت کارها پایین می ماند.

وی تاکید کرد: کنار هم قرار گرفتن دوره های مختلف فیلم سازی از جمله هنرجو تا فارغ التحصیل، دیدن آثار یکدیگر، کمک به هم از جمله مزایای برپایی هفته بود.

هفته فیلم و عکس در اراک از 19 خرداد برپا و تا 22 خرداد ادامه دارد.

......

گزارش: سمیه انصاری فر

کد خبر 2309273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha