۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰

با تقدیر از پیشکسوتان/

هشتمین هفته فلیم و عکس اراک به کار خود پایان داد

هشتمین هفته فلیم و عکس  اراک به کار خود پایان داد

اراک خبرگزاری مهر: پس از چهار روز گردهمایی هنرمندان و اعضای انجمن سینمای جوانان ایران، طی مراسمی با تقدیر از پیشکسوتان و اولی ها، هشتمین هفته فیلم و عکس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه این نمایش واره، گفت: فراهم کردن زمینه برای بروز استعدادها و ایجاد امید به آینده در سایه حمایت مسئولین فرهنگی و پشتکار هنرمندان نتیجه می دهد.

حسین شاکری با اشاره به اهمیت هنر سینما در معرفی فرهنگ و انقلاب ایران به جهان افزود:سینمای ایران یکی از شاخصه های سرافرازی ایران در جهان بوده است و توانسته است با تولیدات ایران را به دنیا معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از سینماگران امروز کار خود را از انجمن سینمای جوانان آغاز کرده اند.

شاکری با بیان اینکه حمایت از هنرمندان وظیفه قانونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه ارشاد در راستای ارتقا سطح کیفی هنرمندان و ایجاد روحیه امید و حفظ آن است.

آمادگی مجموعه ارشاد استان در برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان در اراک

وی در ادامه از آمادگی مجموعه ارشاد استان در برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان در اراک خبر داد و گفت: در این زمینه با برنامه ریزی و همفکری با انجمن سینمای جوانان اراک، زمینه میزبانی بهتر ایجاد خواهد شد.

شاکری افزود: مسئله عکس و عکاسی نیز بسیار مهم است و گاه مغفول مانده است، در این زمینه اداره ارشاد استان بعنوان متولی فیلم را در سطح عکس می بیند و برای ارتقا آن نیز تلاش خواهد کرد.

وی همچنین از آمادگی جهت چاپ مجموعه عکس های نمایش داده هفته در کتابی نفیس خبر داد.

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر اراک نیز در این مراسم گفت: برگزاری هفته فیلم و عکس پس از هشت سال در اراک اتفاق افتاد که قطعا به مددِ نگاه حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محقق شد.

سعید عبدالحمیدی افزود: روزهای برگزاری هفته فیلم و عکس فرصتی است تا در فضایی غیر رقابتی هنرمندانِ فیلمساز و عکاس عضو انجمن سینمای جوانان استان گرد هم آمده و به دیدن آثار یکدیگر بپردازند.

در چهار روز برگزاری این هفته 35 فیلم به نمایش درآمد

وی ادامه داد: در چهار روز برگزاری این هفته 35 فیلم از 31 فیلمساز و 29 قطعه عکس از 16 عکاس به نمایش درآمد. عبدالحمیدی ادامه داد: این مجال زمینه را برای هرچه بیشتر آموختن و کسب تجربه برای هنرمندان جوان فراهم می کند.

وی گفت: ضرورت برپایی این هفته به دلیل ایجاد زمینه مساعد برای بروز استعدادها و هنرمندان جوان و خودباوری آن ها است.

عبدالحمیدی در ادامه از برپایی جشنواره منطقه یک سینمای جوان در سه رشته فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه در اراک خبر داد و گفت: این جشنواره از سوم تا ششم شهریور ماه امسال در اراک برپا خواهد شد و هنرمندان تا 25 تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا فیلمسازان استان از همین امروز برای شرکت در این جشنواره شروع بکار کنند.

اولین نمایشِ فیلم خورشید، باغ و پنجره اثر جدید دکتر سعید شاه حسینی  و تجلیل از اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان جوان انجمن سینمای جوانان اراک از دیگر برنامه های این اختتامیه بود.

کد خبر 2310423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha