۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹

آیت الله حسینی بوشهری:

کنگره سبط النبی(ع) باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیکتر کند

کنگره سبط النبی(ع) باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیکتر کند

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره هایی مانند کنگره سبط النبی(ع) در مورد نقش و وظایف کنگره سبط النبی(ع) گفت: کنگره سبط النبی(ع) باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیکتر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در خصوص برگزاری کنگره ای با موضوع امام حسن مجتبی(ع) گفت: اهل بیت(ع) بهترین الگوی زندگی هستند، برگزاری اینگونه کنگره ها علاوه بر معرفی این شخصیت ارزشمند الهی در سطح جهانی، فرصت مناسبی بررسی سیره و سبک زندگی و الگو برداری از منش آنهاست.
 
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در زندگی معصومین (ع) مشاهده می شود تغییر رویکرد آنها در شرایط و دوره های مختلف زندگی است، ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم و برای ارائه آموزه های دینی و تبلیغ آن، از روشهایی استفاده کنیم که براساس شرایط زمان و نیازها جوامع باشد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: کسی می تواند امام حسن(ع) را به عنوان الگوی معرفتی، اخلاقی و انسانی معرفی کند که صفات حضرت را در خود متجلی کرده و عامل به کلام ایشان باشد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به این که یکی از بارزترین ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) کرامت ایشان بود، تصریح کرد: کریم بودن ابعاد مختلفی دارد و تنها با بخشش مال و ثروت به دست نمی آید، هرکس به روش های مختلف می تواند نسبت به دیگران کرامت داشته باشد، حتی همین لبخند، برخورد صحیح، ابتدا سلام کردن، تکریم و ادب به دیگران کرامت هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در این کنگره باید اتفاقی بیافتد که پس از برگزاری آن حداقل افرادی که در آن حضور پیدا می کنند علاقه مند شوند و سعی کنند خود را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک تر کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: باید برای گنگره امام حسن(ع) برنامه هایی تدوین شود که علاوه بر معرفی، جنبه ای تربیتی و تأثیرگذاری بالایی داشته باشد، همچنین خوب است به مسئله انتظار نیز اشاره ای شود تا همگان نسبت به فرزند ایشان حضرت صاحب الامر(عج) و مسئله ظهور دیدگاه روشنی پیدا کنند.
 

یادآور می شود، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) نخستین همایش سبط النبی(ع) که به شخصیت امام حسن مجتبی(ع) اختصاص دارد با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

کد خبر 2309758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha