۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۰۷

رئیس ستاد نماز جمعه تهران:

اقدامات امام حسن(ع) پایه پیروزی جنگ جمل شد/ نقش تعیین کننده سبط اکبر در تاریخ اسلام

اقدامات امام حسن(ع) پایه پیروزی جنگ جمل شد/ نقش تعیین کننده سبط اکبر در تاریخ اسلام

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) نقش تعیین کننده ای در تاریخ اسلام داشت، گفت: ابعاد ناشناخته ای از زندگی امام حسن(ع) وجود دارد که با برگزار کنگره هایی مانند سبط النبی(ع) امیدوار به شناخت و شفاف شدن آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران در مورد اهمیت کنگره سبط النبی(ع) و نقش امام حسن(ع) در تاریخ اسلام گفت: امام حسن(ع) 10 سال امام بودند حدود 23 سال در دوران امامت پدرشان بودند و در جنگهای افریقا، در فتح افریقا، در فتح ایران و در جنگ صفین و جمل جزء سرداران بودند و نقش تعیین کننده داشتند و پایه پیروزی جنگ جمل ایشان بودند و در دوران جد بزرگوارشان حدود یک دهه عمر کردند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) با بزرگترین طاغوت عصر یعنی معاویه درگیر بودند و با همه اینها ابعاد ناشناخته ای از ایشان وجود دارد گفت: کنگره سبط النبی(ع) واقعا علمی است و الحمدلله مورد استقبال اندیشمندان، نویسندگان و علما قرار گرفته است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با ابراز تأسف از اینکه مردم و حتی علما و نخبگان اطلاعات کمی از ایشان دارند افزود: پیامبر(ع) در مورد امام حسن(ع) فرمودند «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می گشت آن انسان حسن بن علی بود» به خاطر اینکه دنیای اسلام، دانشمندان و اندیشمندان شناخت بیشتری راجع به حضرت داشته باشند این کنگره برگزار می شود.

حجت الاسلام شیر مردی گفت: ستاد نماز جمعه تهران به عنوان یکی از دستگاههای اصلی به صورت فعال در بخش بین الملل، اجرائیات و همه بخشها با کنگره سبط النبی(ع) همکاری می کند. ستاد نماز جمعه در گذشته مسابقه هایی راجع به امام حسن(ع) برگزار کرد و در نماز جمعه شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها چندین هزار جلد کتاب پخش کرد.

کنگره بین المللی "سبط النبی(ع)" با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه های فرهنگی و دینی ازجمله ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

کد خبر 2314032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha