۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹

محسن غرویان:

سیره و سنت امام حسن(ع) در تمام مسائل روز جامعه قابل استفاده است

سیره و سنت امام حسن(ع) در تمام مسائل روز جامعه قابل استفاده است

 یک عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیة گفت: امام حسن مجتبی(ع) دارای چنان شخصیتی اثر گذار و سیاسی در زمان خود بوده اند که در عصر و جامعه کنونی می توان از سیره و سنت ایشان در تمام مسائل روز جامعه بهره لازم را برد .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیة برگزاری کنگره ای بین المللی با موضوع امام حسن مجتبی(ع) را برای تبیین شخصیت این امام بزرگوار مناسب دانست و گفت: نسل جوان امروز در جامعه کنونی نیاز دارد تا با سیر و سلوک ائمه معصومین(ع) آشنا شده و در مسیر تکامل خود و زندگی از این ستارگان الگوبرداری کند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه نسل جدید جوان روز به روز به پیکره جامعه اضافه می‌شود که قطعا آشنایی کافی با ائمه و سیره و سنت امامان معصوم ندارند و این وظیفه حوزه و مراکز فرهنگی است تا با برگزاری همایش و کنگره هایی در سطح  بین المللی در زمینه های مختلف فرهنگی و دینی مسیر آشنایی ائمه معصومین(ع) را برای جوانان فراهم کنند.
 
حجت الاسلام غرویان با اشاره به لزوم پاسخگویی به سوالات مطرح در بین جوانان امروز در باب ائمه (ع) گفت: بسیاری از وقایع زمان ما با وقایع زمان ائمه (ع) مشابهت دارد و برگزاری این کنگره و همایشها سبب می‌شود در مسائل روز سیاسی و اجتماعی جوانان به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه کنگره های بین المللی زمینه را برای موضع گیری درست جوانان در مقابل مناسبات روز جامعه فراهم می کند گفت: باید با استفاده از سیره امامان به ویژه امام حسن مجتبی(ع) که کنگره سبط النبی(ع) با موضوع شخصیت شناسی ایشان برگزار می‌شود زمینه آشنایی بیشتر جوانان با ائمه معصومین(ع) را فراهم سازیم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: جهان کنونی در حال حاضراز شناخت کافی نسبت به ائمه معصومین(ع) برخوردار نبوده و نیست و می طلبد دستگاههای فرهنگی و دینی با ارائه نرم افزارهای جامع، کتاب، لوح فشرده و ترجمه کتب ائمه (ع) به زبانهای زنده و مختلف دنیا این رهبران علوم فکری، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اندیشه های ناب الهی را به جهانیان معرفی کنند.
 
عضو هئیت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة ابراز کرد: معرفی ائمه معصومین(ع) به جوامع مختلف دنیا سبب آشنایی بیشتر آنها نسبت به فرهنگ ناب تشیع و آئین مکتب اهل بیت(ع) می‌شود. اگر بتوانیم در برگزاری این گونه کنگره و همایش های بین المللی از تاریخ نویسان، اندیشمندان و نویسندگان فاخر دیگر کشورها نیز دعوت کنیم قطعا گام مؤثر و خوبی در معرفی ائمه معصومین(ع) در جامعه جهانی برداشته ایم.
 
حجت الاسلام غرویان گفت: امام حسن مجتبی(ع) دارای چنان شخصیتی اثر گذارو سیاسی در زمان خود بوده اند که در عصر و جامعه کنونی می توان از سیره و سنت ایشان در تمام مسائل روز جامعه بهره لازم را برد و امید است بتوانیم به اهداف سازنده و اثرگذار خود در باب معرفی سیره و سنت ائمه معصومین بویژه امام حسن مجتبی(ع) در این کنگره بین المللی دست پیدا کنیم.
 
یادآور می شود، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) نخستین کنگره بین المللی سبط النبی(ع) که به شخصیت امام حسن مجتبی(ع) اختصاص دارد با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.
 
کد خبر 2310155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha