۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

سردار سرتیپ سلامی:

اراده ملت ايران در فضاي نابرابر بر قدرت هاي بزرگ تحميل شده است/ نظام جمهوري اسلامي هویت عاشورایی دارد

اراده ملت ايران در فضاي نابرابر بر قدرت هاي بزرگ تحميل شده است/ نظام جمهوري اسلامي هویت عاشورایی دارد

سمنان - خبرگزاری مهر: جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ملت ایران توانسته است اراده خود را در فضای نابرابر بر قدرت‌های بزرگ تحمیل کند، گفت: حقیقت آن است که رخدادهایی که در دوره انقلاب اسلامی اتفاق افتاده ‏اند، نشانگر حقایق نورانی تحقق وعده‏ های الهی برای مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ حسين سلامي صبح پنجشنبه در آئين توديع و معارفه فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و مسئول نمايندگي ولي فقيه در این فرماندهی كه با حضور نماينده ولي فقيه در سپاه، فرماندهان و مسئولان لشكري و كشوري، نمايندگان استان سمنان در مجلس شوراي اسلامي، مديران دستگاه‌هاي اجرايي، خانواده معزز شهدا و پايوران سپاه در حسينيه امام خميني(ره) تيپ 12 قائم (عج) برگزار شد، ضمن تبريك میلاد با سعادت حجت خدا و آخرین ذخیره الهی حضرت صاحب الزمان (عج) اظهار كرد: ميلاد با سعادت حضرت مهدي(عج) تجسم حقیقی، مظهر الهی و تام کلمه صدق و عدل الهی، توصیف کننده صدق و عدل الهی در قامت امام زمان (عج) است.

وي افزود: مولود زیبای عالم هستی که به هنگام ظهور آیه آسمانی " وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا" را در روی زمین تفسیر می‏ کند.

قرآن عظیم وحی بلاانقطاع و جاودانه است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری نعمت های عظیمی که خداوند متعال در این عصر و زمان به امت مسلمان ایران و سایر بلاد اسلامی عطا فرمودند، بيان كرد: در قرآن توصیه شده ‏ایم به یادآوری نعمت‏های الهی که همه آنها مصادیق زنده و دقیقی را در این دوره دارند.

سلامي با اشاره به آيه "وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَليلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآواکُمْ وَ أَيَّدَکُمْ بِنَصْرِهِ وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّيِّباتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ" گفت: آیاتی که با امر به یادآوری و تذکر به نعمت ها آغاز می شوند در قرآن بسیارند.

وي اظهار داشت: حقایق این آیات الهی در دوره کنونی حیات ما این احساس را به وجود می‏آورد كه این آیات در همین زمان نازل شده ‏اند؛ هر چند که قرآن عظیم وحی بلاانقطاع و جاودانه است و آیات برای همه دوران زندگی بشر، آفرینشگر حکمت و الهام‏بخش روح حیات طیبه در زندگی همه انسانهای عالم است.

صف آرایی چند 10 ساله همه جهانِ علیه یک ملت

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران عنوان كرد: حقیقت آن است که رخدادهایی که در دوره انقلاب اسلامی اتفاق افتاده ‏اند، نشانگر حقایق نورانی تحقق وعده‏ های الهی برای مسلمانان است.

سلامي ادامه داد: وعده نزول نصرت‏های الهی که در قرآن، خداوند متعال به آن بسیار اشاره فرموده‏اند همه آنها در مقاطع مختلف واقعیت‌های انقلاب ما به زیبایی به شکل باورپذیری محسوس رخ نمایی می‏ کنند.

وي اضافه كرد: در تمام تاریخ حیات بشر هرگز به مواردي برخورد نمی ‏کنید که همه جهانِ قدرتمند علیه یک ملت در طول ده‏ها سال و در امتداد همه مولفه‏ های قدرت و در همه حوادث و وقایع تاریخی به شکلی جدی و گسترده صف آرایی کرده باشند.

ملت ایران از گذرگاه توطئه‏ ها جان سالم به در برده است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: هيچ جاي دنيا نيست كه یک ملت را در انزوا، تحریم، معرض تهاجم فرهنگی، فضای یک فتنه عظیم، تهدید یک جنگ خارجی جهانی زير پوشش یک عملیات روانی رسانه‏ای گسترده و تحت محاصره علمی در پرتو ترورهای گسترده دانشمندان قرار داده باشند و آن کشور توانسته باشد از گذرگاه و مسیر سخت این توطئه‏ ها، سیاست‏ها، سناریوها و عملیاتها جان سالم به در برده باشد.

سلامي تصريح كرد: اتفاقاتی که در فضای انقلاب اسلامی رخ داده است، همه خلاف قواعد معمول حاکم بر مسیر تحولات جهانی است که توسط معیارهای مادی و ظاهری قابل توصیف و قابل توجیه باشند، روندی متمایز یک فرایندی متفاوت از همه روندهای رایج بر همه تحولات جهانی در طول تاریخ اتفاق افتاده است و این یک واقعیت است.

وی اظهار داشت: واقعیت دیگر اینکه نظام ما همواره در مقابل دشمن در اوج قلت قوای ظاهری بوده یعنی در هر صحنه‏ ای وقتی معادله سنجش قدرت دو طرف را مقایسه می ‏کنیم، اجزای ظاهری قدرت ما در مقابل عوامل ظاهری دشمن همواره در اقلیت بوده است، آنهم در اقلیتی بسیار چشم گیر.

انقلاب ما تکرار نصرت الهی برای یک قوای قلیل در مقابل قوای کثیر است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه انقلاب ما تکرار این داستان نصرت الهی برای یک قوای قلیل در مقابل قوای کثیر است، تأكيد كرد: با بررسي اجمالي اين واقعيت به حقيقت در مي يابيم كه همواره دشمن در تفاضل قدرت در طرف اکثریت آن قرار داشته است.

سلامي اضافه كرد: در دفاع مقدس یک جنگ با یک مقیاس جهانی در یک طرف و یک ملت تنها، محاصره شده، تازه متولد شده و نظام سیاسی جوان در طرف دیگر؛ اما کدام یک پیروز این صحنه بود.

وي ادامه داد: به طور قطع و مسلم ملت ایران به رهبری امام خميني(ره) توانست اراده خود را در فضای نابرابر بر قدرت‌های بزرگ تحمیل کند.

جهاد لباس عزت ملت‏هاست

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران همچنین اظهار داشت: علت این امر این بود که ملت ایران لباس جهاد بر تن کرد، برای دفاع از اسلام از گذرگاه جهاد عبور کرد؛ چرا كه به فرموده مولاي متقيان علي (ع) "خطبه 27 نهج البلاغه" هر امتی لباس جهاد بر تن کند، خدا بر تن آن ملت لباس عزت خواهد پوشاند و اگر ملتی این لباس را از تن بيرون کند، خداوند بر تن او جامه ذلت خواهد پوشاند.

سلامي افزود: ملت ایران با الگوي جهاد در راه خدا، با اعتقاد به حقانیت دین و انقلاب و با حمایت از ولی فقیه زمان به یاری دین خدا شتافت و در مقابل خداوند واجب کرده است نصرت مؤمنین را در میدان جهاد و همه واقعیت‌های انقلاب ما میدان تفسیر زمینی این آیات آسمانی هستند.

وي گفت: ملتي را پيدا نمي‌كنيد در طول ادوار تاریخ بشر كه در تحریم اقتصادی جهانی قرار داشته باشد و حتی اجازه ندهند یک دلار از بانکهای معتبر جابجا کنند در حالی که قدرت‏های بزرگ با آن همه شوکت اقتصادی یعنی آمریکا در این 10 سال همه جهان را بسیج کرده است، برای سرپا ماندن اقتصاد خود با استفاده از مفهموم جهانی سازی اقتصاد بهره می‏ برد یعنی باز کردن همه مرزهای اقتصادی.

اگر آمریکا در این تحریم قرار می‏ گرفت تا به امروز فرو می‏ پاشید

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکا در این تحریم قرار می‏ گرفت تا به امروز فرو می ‏پاشید؛ کما اینکه دیدیم دولت فدرال آمریکا سال گذشته تعطیل و متوقف شد.

سلامي افزود: ملتي كه در تحریم اقتصادی واقعی که حتی دوستان او مجبور شدند در فرایند این تحریم مشارکت کنند، اینانی که هیچ متحد متعهدی در عالم ندارند؛ یعنی هیچ كشوري تعهد استراتژیک با ما ندارد و هيچ كشوري خود را برای ایران هزینه نمی‏ کند.

 وي گفت: هیچ کشوری آنگونه که ایران خود را برای عزت ملتها در معرض مخاطرات عظیم قرار می‏دهد، وجود خارجي ندارد.

نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران یک هویت عاشورایی دارد

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ضمن تصریح بر اینکه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران یک هویت عاشورایی دارد تأكيد كرد: اما ملت‌هاي زورگو و جبار هویتشان ژئوپولوتیک و سیاسی است و بازی منافع نوع رابطه آنها با کشورهاست، به همین دلیل هیچ متعهدی که در کنار ما تا انتها بایستد، نداریم.

سلامي تصريح كرد: ملت ايران با همه اين وجود مرزهای محاصره اقتصادی را در هم شكسته است و توانسته ايم در تحولات جهان تأثير بگذاریم به گونه اي كه حل معادلات بدون حضور ما امكان پذير نباشد و در حقيقت این عامل باعث شده که کشورهای دیگر به سوی ما بیایند و انزوای سیاسی را بشکنند و این مربوط به میدان نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی است.

وي اضافه كرد: اگر کشور توانسته در تحریم و فشار نه تنها آسیب نبیند؛ بلکه هر روز پیشرفت های جدیدی را به نام خود ثبت کند، این یک اعجاب و در دستگاه الهی یقیناً یک اعجاز است و در حقيقت این همان نصرت های الهی است.

35 سال است که امریکائیها می خواهند به کارکرد انقلاب و نظام لطمه وارد كنند

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران به صراحت اعلام كرد: 35 سال است که امریکایی ها دست به هر کاری زدند تا به کارکرد انقلاب و نظام لطمه وارد كنند، شكست خوردند و اكنون شاهد برافراشته شدن بیرق انقلاب اسلامی در جهان هستيم.

سلامي اظهار داشت: آمريكایي ها آسیب‏های زيادي به ملت های مسلمان می زنند، اما توفیقاتی به دست نمی آورند، ملت ایران ماند و استقامت کرد و ایستاد و قد کشید.

وي گفت: امروز شاهد درخشش جمهوري اسلامي ايران در عرصه علمي، فناوری، توسعه، عمران و فرهنگ در داخل و سطح بين‌الملي هستیم.

پیشرفت های ایران، مدرن، پیشرفته و خیره کننده است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران را دستیابی به فضا، ورود به دنیای اتم، پیشرفت در عرصه بیوتکنولوژی و نفوذ به دنیای ذرات بنیادین عنوان كرد و افزود: این توسعه ها، توسعه های ساده ای نیست؛ بلكه در حقيقت مدرن، پیشرفته و خیره کننده است.

سلامي گفت: این ثمره نصرت های الهی است که باید یادآوری و سپاسگذاری شود که چگونه ملتی در این شرایط و در شرايط تحريم اقتصادي و تهدید نظامی توانسته سربلند و موفق باشد.

وي با اشاره به مذاكرات 1+5 بيان كرد: فضا را براي دنيا تنگ كرده‌ايم كه آنها اين همه وقت مي‌گذارند و اين همه انرژي مديريتي صرف اين مذاكرات مي كند تا ما را مهار و متوقف كنند؛ بنابر اين اتفاقي افتاده که دنیای قدرتمند نمی تواند واقعیت را بپذیرد.

درخشش ولی فقیه در عرصه مدیریت ملی، منطقه ای و جهانی

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: عزت امروز ملت ايران در دنيا، همان قدرت انقلاب و شکوه این نظام است؛ این درخشش ولی فقیه در عرصه مدیریت ملی منطقه ای و جهانی است که توانسته این فضا را آماده کند.

سلامي افزود: اما ما مجبور هستیم این نا امنی ها در بلاد اسلامی از جمله آوارگی، ناامنی، فقر، کشت و کشتار، قتل عام و فجایع غیر انسانی را مدیریت کنیم و اعتبار و آبرو، امنیت، آزادی رفاه و پشیرفت و عزت را به مسلمانان جهان برگردانیم.

وي در خاتمه با بيان اينكه جنگ ما با استکبار این است که می خواهند مسلمانها شأن و منزلتی نداشته باشند و آنها را با بردگی و اسارت بشناسانند، گفت: نگراني مقام معظم رهبري اين است كه سرمایه هویتی، شخصیت دینی، عزت، اقتدار و آبروی مسلمین توسط غیرمسلمانها به تاراج نرود.

فرمانده سپاه استان سمنان معرفی شد

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در این مراسم به عنوان فرمانده جدید سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان معرفی و از زحمات سردار علی استاد حسینی فرمانده قبلی که هم اینک به عنوان فرمانده جدید سپاه استان البرز مشغول به فعالیت شده است تقدیر شد.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی پیش از این فرمانده سپاه کربلای استان مازندران بوده است.

کد خبر 2310198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha