۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

خاورميانه باید براي ظهور امام زمان(عج) متحول شود/ ملت ولايت مدار ايران در رأس تقابل با استكبار قرار دارد

 خاورميانه باید براي ظهور امام زمان(عج) متحول شود/ ملت ولايت مدار ايران در رأس تقابل با استكبار قرار دارد

سمنان – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمادگي در مسير فراهم سازي شرايط ظهور بايد فراهم شود یکی از تقسیم بندی های آمادگی برای ظهور را آمادگی منطقه ای عنوان کرد و گفت: آمادگي منطقه‌اي بدين معناست كه بايد منطقه خاورميانه براي ظهور و بروز انقلاب مهدي(عج) متحول شود چرا که با وضع فعلی نمی‌توان شاهد ظهور حضرت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی پیش از ظهر  پنجشنبه در آئين توديع و معارفه فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و مسئول نمايندگي ولي فقيه در این فرماندهی در حسينيه امام خميني(ره) تيپ 12 قائم (عج)، ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به تبیین روایات و اسناد ظهور پرداخت و اظهار داشت: دو نمونه روایات پیرامون ظهور امام زمان (عج) در کتب روایی موجود است.

نمونه ‏ای غیر از مردم ایران برای روایات پيرامون ظهور امام زمان(عج) یافت نمی شود

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در روايتي از امام صادق (ع) پيرامون ظهور امام زمان (عج) ‌آمده است "رجل من اهل قم يدعو الناس الي الحقّ يجتمع معه قوم قلوبهم كزبر الحديد لاتزلهم الرياح العواصف، لايملون من الحرب و لا يجبنون و علي الله يتوكلون و العاقبة للمتّقين" مردی از قم قیام می‏ کنند، بر گرد او مردمی اجتماع می کنند، همانند براده های آهن اینها در برابر طوفان ها مقاومت می‏ کنند و طوفان ها آنها را از پای در نمی آورند از جنگ نمی ترسند.

سعیدی گفت: در روایت دیگری از امام باقر(ع) آمده است " کأننی بقوم قد خرجوا بالمشرق" قومی که از مشرق قیام می کنند، دنبال حق هستند، ولی حق را به آنها نمی دهند، ادامه می دهند تا آن قدر پیش می روند كه به هدفشان دست پیدا مي‏ کنند.

وي ادامه داد: در اين روايت امام باقر(ع) سه پیام برای آن مردمی که در مشرق قیام می ‏کنند دارند و به جرأت مي‌توان گفت آیا نمونه‏ ای غیر از مردم ایران برای روایات یافت می شود.

سعیدی بيان كرد: آیت الله جوادی آملی از این روایت استفاده می کرد این روایت قطعاً به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل می شود و این نخستين پیام امیداور کننده، شوق آفرین و انگیزه ساز است.

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پيام ديگر اين روايت این است که اگر ما در آن زمان بودیم خودمان را برای صاحب امر آماده می‏ کردیم.

سعيدي با بيان اینکه اما در روايت ديگري از پیامبر(ص) آمده است كه جمعیتی از مشرق زمینه قیام حضرت را فراهم می کنند، اظهار كرد: بعضي از روايات علائم و بعضي ديگر شرايط ظهور را بيان مي‌كنند و بايد گفت بين علائم و شرايط ظهور فرق است.

وی گفت: علائم ظهور حوادثی است که در مقطعی از تاریخ اتفاق می افتد كه اين علائم در قرن‌هاي گذشته بيان شده و در طول تاريخ در مقطعي از زمان برخي از آنها اتفاق افتاده است كه ارتباطي با ظهور ندارد.

علائم ظهور حضرت حجت (عج) علت برای ظهور نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينكه شرایط ظهور وصل به ظهور است؛ اما علائم ظهور با ظهور فاصله دارد، گفت: علائم ظهور حضرت حجت (عج) علت برای ظهور نیست؛ اما شرایط ظهور علت برای ظهور است؛ دليل اين سخن نيز روايت « رجل من اهل قم يدعو الناس الي الْحقِّ  و....» است و بر اين اساس بايد يك سري آمادگي‌هايي براي ظهور فراهم شود.

سعيدي بيان كرد: جمعیتی، قومی و ملتي باید زمینه را برای ظهور آماده کنند که با اين اوصاف اينها غیر از علائم ظهور است و اين جمعيت کسانی هستند که سبب ساز و بسترساز هستند و باید شرایط ظهور را آماده کنند و با تفضل پروردگار اين تکلیف و افتخار فوق العاده بر دوش رهبري انقلاب و ملت ایران قرار داده شده است.

وی با بيان اينكه باید ملت ایران بدانند در این مسیر چه تکلیفی و چه رسالتی بر عهده دارند، گفت: آمادگي در مسير فراهم سازي شرايط ظهور بايد فراهم شود كه نخستين آمادگي، آمادگي فردي است كه ربطي به ظهور ندارد.

جمهوری اسلامی ایران يكي از عوامل ظهور است

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه افراد زيادي در طول تاريخ بوده اند كه حتي يك گام كوچك نيز براي فراهم سازي شرايط ظهور بر نداشته‌اند، گفت: آن دسته از افرادي كه بعد از غيبت كبري پرچم مبارزه عليه ظلم را بر دست گرفتند، آنها هستند كه عامل و زمينه سازي ظهور هستند.

سعيدي، دومين آمادگي را آمادگي سبب ساز عنوان كرد و افزود: یعنی انسان در عین رعايت انسانيت بايد در شبانه روز تمام جهادش برای زمینه ‏سازی امام زمان(عج) باشد و عوامل ظهور را فراهم کند.

وی گفت: یکی از مهمترین علت های ظهور وجود حکومت و انقلابی شبیه به انقلاب امام زمان(عج) برای آماده‌سازي شرایط ظهور است.

سياست هاي رهبري در راستاي فراهم سازي شرايط ظهور است

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی سومين آمادگي را آمادگي منطقه‌اي عنوان كرد و گفت: آمادگي منطقه‌اي بدين معناست كه بايد منطقه خاورميانه براي ظهور و بروز انقلاب مهدي(عج) متحول شود چرا که با وضع فعلی نمی‌توان شاهد ظهور حضرت بود.

سعيدي تصريح كرد: سياست هاي داهيانه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري همگي در راستاي آمادگي و فراهم سازي شرايط ظهور است.

وي گفت: اما بايد براي برملا كردن دست فاسد لبيرال دموكرات‌ها نيز آمادگي‌هاي لازم فراهم شود كه اين يكي از مهمترين آمادگي‌هاي لازم براي ظهور است.

سعيدي تصريح كرد: دو نوع دولت در سراسر جهان وجود دارد يك دسته دولت‌هاي سلطه‌پذير كه بدون اجازه آمريكا جرأت نفس كشيدن ندارند و دسته ديگر دولت‌هايي كه مي‌خواهند حرفي براي گفتن داشته باشند و در مقابل نظام سلطه بايستند و در حقيقت بايد گفت ملت ولايت مدار ايران در رأس تقابل با استكبار قرار دارد.

مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان معرفی شد

حجت‌الاسلام محمود شکری در این مراسم به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام جعفر رعایتی، مسئول قبلی این نمایندگی تقدیر به عمل آمد.

شکری پیش از این مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده امام هادی (ع) حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده است.

آئين توديع و معارفه فرمانده و مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با حضور جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران، نماينده ولي فقيه در استان سمنان، سرداران و فرماندهان و مسئولان لشكري و كشوري، نمايندگان استان سمنان در مجلس شوراي اسلامي، مديران دستگاه‌هاي اجرايي، خانواده معزز شهدا و پايوران سپاه برگزار شد.

کد خبر 2310223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha