۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲

بردیا کیارس برای «ارغوان» آهنگسازی کرد/ برنامه‌ریزی برای ارکستر مجلسی

بردیا کیارس برای «ارغوان» آهنگسازی کرد/ برنامه‌ریزی برای ارکستر مجلسی

آهنگساز و رهبر ارکستر مجلسی تهران با تشریح تازه ترین فعالیتهای اجرایی این ارکستر از حضور در فیلم سینمایی « ارغوان» به عنوان آهنگساز خبر داد.

بردیا کیارس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت این روزهایش در عرصه موسیقی گفت: برای ارکستر مجلسی تهران و اجرای زنده چند برنامه موسیقایی برنامه‌ریزی هایی را انجام داده بودیم اما با توجه به اینکه وقت ما برای اجرای برنامه در تالار مورد نظرمان در هماهنگی کاملی نبود از این جهت تصمیم گرفتیم در فرصت بهتر نسبت به اجرای زنده ارکستر مجلسی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای اجرای یک رپرتوار کامل از ارکستر مجلسی تهران برنامه ریزی هایی را انجام دادیم که حتما در سال جاری کنسرت هایی را برگزار کنیم که بر این اساس یک ماه آینده به صورت دقیق طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در بخش بعدی از صحبت‌هایش از حضور خود به عنوان آهنگساز در پروژه سینمایی «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی اینگونه خبر داد: این فیلم سینمایی یک اثر موسیقی‌محور است که روایتگر داستانی در دوران قبل و بعد از انقلاب است.

کیارس توضیح داد: فضای موسیقی کار به طور کامل به صورت ارکسترال غربی است که تفاوت زیادی با موسیقی ارکسترال ایرانی دارد. به همین جهت ترکیب بندی سازها، تم‌ها و ملودی های ساخته‌شده بر اساس سازهای غربی و کلاسیک چیده شده و فکر می کنم در حوزه موسیقی فیلم می تواند تجربه متفاوتی برای من باشد. به دلیل علاقه‌مندی هایی که به ساز ویولن دارم این ساز در کل روند ساخت موسیقی فیلم نقش محوری را ایفا کرده است.

بردیا کیارس سال گذشته با رهبری ارکستر کنسرت پردیس به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی، کنسرت موسیقی همایون شجریان با آهنگسازی محمد جواد ضرابیان و نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» به کارگردانی هادی قضات حضور فعالی در عرصه موسیقی داشت.

کیارس طی سال‌های گذشته جزو نوازندگان پرکار به‌شمار می‌رفت و به عنوان رهبر در ارکسترهای مختلف فعالیت کرده و با هنرمندان برجسته‌ای نیز همکاری داشته است. او علاوه بر تدریس در دانشگاههای مختلف از سال 77 آهنگسازی فیلم را آغاز کرده و تا امروز موسیقی 20 فیلم سینمایی و چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را ساخته است.

فیلم های «خدا نزدیک است»، «یک وجب از آسمان»، «خواب لیلا»، «شکوفه های سنگی» از جمله آثار سینمایی هستند که کیارس به عنوان آهنگساز در آن حضور داشته است.

کد خبر 2310990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha