۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مهر:

وظایف کانون در حد «وزارتخانه» اما حمایت از آن به اندازه «اداره کل» است

وظایف کانون در حد «وزارتخانه» اما حمایت از آن به اندازه «اداره کل» است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان گفت: وظایف کانون پرورش فکری و فعالیت‌های آن در حد یک وزارتخانه گسترده است اما بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد و حمایت‌هایی که از کانون می‌شود، در حد یک اداره کل است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اتفاق محسن فضلی سرپرست معاونت فرهنگی، مهدی باقری معاون تولید و جمعی از مدیران ارشد کانون از خبرگزاری مهر بازدید کردند.

علی عسگری مدیرعامل خبرگزاری مهر، در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مرکز را نهادی بسیار مهم در ارتباط با آموزش غیررسمی کودکان و نوجوانان دانست و افزود: مقام معظم رهبری حساسیت ویژه‌ای نسبت به مقوله کودکان و نوجوانان دارند چرا که برای نقش کودکان در آینده کشور، اهمیت بسیار قائل‌اند تا آنجا که ایشان محصولات مرتبط با کودکان را رصد و پیگیری می کنند و با حساسیت ویژه‌ای ساخت و تولید و حتی واردات اسباب‌بازی‌ها را دنبال می‌کنند. اخیرا هم درباره «دارا و سارا» اظهار نظر کرده و تولید این عروسک‌ها را اقدام خوبی دانسته و از توقف در روند ساخت آن انتقاد کرده‌اند.

علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری هم در این دیدار به کمبودهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: کانون با نهصد مرکز به اندازه یک وزارتخانه کار دارد اما حمایت‌هایی که از این سازمان انجام می‌شود به اندازه یک اداره کل است. تعداد نیروی انسانی ما در کانون پرورش فکری کم است. بودجه چندانی در اختیار نداریم و کانون را با چنگ و دندان اداره می‌کنیم. گرچه هشت هزار و 500 نیرو داریم و تعداد نیروهای انسانی ارشاد از ما کمتر است اما بودجه‌ای که آنها دریافت می‌کنند، بیشتر است. بسیاری از حوزه‌های ما چون موسیقی، سینما و تئاتر مشترک با یکدیگر است.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه گروه‌هایی از کارشناسان و علاقه‌مندان کار در حوزه کودک و نوجوان در عراق، افغانستان و بعضی کشورهای دیگر برای آمدن به ایران اعلام آمادگی کرده و خواسته‌اند تا به مراکز کانون پرورش فکری بیایند و آموزش ببینند، گفت: اما ما بسترهای لازم برای پذیرش این گروه ها را نداریم.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توسعه فعالیت‌های کانون در گرو تبلیغات رسانه‌ای است. بگذریم از اینکه صدا و سیما آنگونه که باید و شاید به کانون و فعالیت‌های آن نمی‌پردازد و گاهی رسانه‌های نوشتاری نیز برای جذابیت تیتر خود، واقعیت را طور دیگری ارائه می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به اینکه 380 هزار نفر عضو این مرکز هستند، گفت: ما 12 میلیون دانش آموز داریم و طبیعتا نمی‌توانیم همه دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم اما دلمان می‌خواهد محصولات کانون به مدارس برود و تعداد بیشتری از مخاطبان با کانون پرورش فکری ارتباط برقرار کنند. در دوره جدید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر آنیم تا تعداد مخاطبان خود را گسترش دهیم.

پس از آن عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه کانون یک موضوع ملی است گفت: امروز بچه‌های ما تام و جری و اسپایدرمن را می‌شناسند اما با رستم و زال و فرهنگ دیرینه خود آشنا نیستند. کانون پرورش فکری می‌تواند در معرفی تاریخ، ادبیات و فرهنگ ایرانی اسلامی به بچه‌ها نقش موثری داشته باشد. خبرگزاری مهر هم در جایگاه یک رسانه می‌تواند فعالیت‌های کانون را به مخاطبان منتقل کند.

بر اساس این گزارش، مشروح مصاحبه خبرنگار مهر با علیرضا حاجیا‌ن‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 2311149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha