۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۱

گزارش خبری/

دیرزمانیست درد مردم دیر را درمان نیست/ پیشرفت لاک‌پشتی عملیات اجرایی بیمارستان دیر

دیرزمانیست درد مردم دیر را درمان نیست/ پیشرفت لاک‌پشتی عملیات اجرایی بیمارستان دیر

بندردیر- خبرگزاری مهر: به رغم گذشت پنج سال از آغاز ساخت بیمارستان جدید شهرستان دیر، هنوز این طرح عمرانی به بهره‌برداری نرسیده است و مردم چشم انتظارتوجه مسئولان به این شهرستان هستند تا شاید دوای درد بی‌درمانی آنها باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حکایت بیمارستان قدیم دیر که 21 سال است خاک می‌خورد، به جای خود بماند که چه هزینه‌ها و فرصت‌های طلایی از دست رفته و چه آدم‌هایی جان خود را به دلیل نبود بیمارستان از دست دادند.

در حال حاضر مردم این شهرستان مجبور هستند که با طی مسافت طولانی، اتلاف وقت و پرداخت هزینه های گزاف بیماران خود را به مرکز استان بوشهر و یا شیراز برسانند و شاید با نتیجه‌ای دست یابند یا بی نتیجه برگردند.

مردم شهرستان دیر نگرانند که نکند سرنوشت این بیمارستان همچون بیمارستان قبلی که هنوز 21 سال است که خاک می خورد، دچار شود.

شهرستان دیر پزشک متخصص ندارد

از طرفی مردم شهرستان دیر از پزشک متخصص نیز محروم هستند و به علت اشتغال به شغل دریانوردی، کشاورزی عمدتا در معرض نور شدید خورشید قرار دارند و رطوبت زیاد این شهرستان به بیماری استخوانی مبتلا می شوند.

با توجه به وجود این مشکلات، نیاز است که این افراد مرتب زیر نظر پزشک متخصص خود باشند که از این هم محروم هستند و کسی هم به داد درد این مردم نمی‌رسد.

در جامعه‌ای که بحث عدالت اجتماعی و توجه به سلامت مردم از شعارهای عمده دولت مردان است و پزشکان که از سرمایه های ملی کشور تحصیل کرده اند، شایسته نیست که این شهرستان نه بیمارستان داشته باشد و نه پزشک متخصص!

شهر دیر فاقد زایشگاه است

عضو شورای اسلامی شهر دیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متاسفانه بعد از گذشت سالیان دور و دراز شهر 27 هزار نفری دیر فاقد هرگونه زایشگاه و پزشک متخصص است.

شیخ طالب عاشوری با بیان این مطلب افزود: بندگان خدا باید برای انجام زایمان طبیعی و سزارین مسافت‌ها را طی کرده و مشاهده هم شده که گاهی در این مورد تلفات جانی در پی داشته است.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان دیر به عنوان یکی از نیازهای اصلی مردم شهرستان دیر محسوب می‌شود و تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان باعث خواهد شد تا از بسیاری از مراجعات به دیگر شهرستان‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: مردم انتظار دارند که عملیات اجرایی بیمارستان دیر به خوبی پیش برود و مردم از این نظر گلایه‌هایی دارند و نگران هستند که نکند سرنوشت این بیمارستان همچون بیمارستان گذشته تبدیل شود.

تلاش برای تکمیل بیمارستان تا دی‌ماه امسال

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از اولویت های اصلی بنده توجه به بیمارستان و بهداشت و درمان حوزه انتخابیه بوده است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: در رابطه با بیمارستان شهرستان دیر تاکنون جلسات و پیگیری های زیادی صورت گرفته است که توانستیم این بیمارستان که داشت به تعطیلی کشیده می‌شد، روند اجرایی به آن بدهیم.

وی گفت: آنچه که مورد پیگیری ما است اینکه بتوانیم این بیمارستان را از نظر فیزیکی تا دی یا بهمن ماه امسال به اتمام برسانیم و با رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پزشک و کادر اداری و تجهیزات آن صحبت هایی شده است.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیرا پیمانکار این بیمارستان در خصوص تعدیل پیمان خود بحث‌هایی مطرح کرده است که همگی در پی حل این موضوع هستیم که اگر استحقاق آن را داشته باشد پرداخت شود.

بیمارستان‌های نیمه تمام در اولویت پرداخت اعتبارات قرار بگیرند

دکتر احمدی ادامه داد: مجری این بیمارستان موسسه الهادی زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیا است که اکنون کار انجام می‌ شود اما روند کار کند و مطلوب ما نیست و باید به آن سرعت داده شود.

وی اظهار داشت: باید تمام توان و مجموعه دست به دست هم دهیم تا این بیمارستان که از نیازهای اساسی مردم شهرستان دیر است به نتیجه نهایی برسد و مردم از نعمت آن بهره‌مند شوند.

دکتراحمدی با اشاره به صحبت هایی که قرار است در استان دو بیمارستان جدید ساخته شود، افزود: نگاه مسئولان استان باید به مناطق محروم و کم برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: بیمارستان هایی که پیشرفت بالایی دارند در اولویت کاری و اجرایی قرار گیرد و مرکز استان الحمدالله با داشتن بیمارستان بزرگ شهدای خلیج فارس به بیمارستان دیگری نیاز ندارد.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه مسئولان بیشتر به مناطق نیازمند بهداشت و درمان باشد.

دولت وعده خود برای بهبود سلامت را عملی کند

دولت یازدهم یکی از مهمترین اولویت‌های خود را رسیدگی به موضع بهداشت و سلامت اختصاص داده است و مسئولان همواره اعلام می‌کنند که با اجرای طرح جامع سلامت شاهد بهبود شرایط بهداشت و سلامت در استان خواهیم بود.

یکی از مهمترین عوامل در بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است که مردم بتوانند با مراجعه به این مراکز نیازهای خود را تامین کنند.

توزیع عادلانه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف استان و کشور نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد ولی هم‌اکنون این مهم رعایت نشده است.

بسیاری از مراکز درمانی استان بوشهر در مرکز استان متمرکز شده است و در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر این مراکز به ندرت یافت می‌شوند و نیازهای درمانی مردم به خوبی تامین نمی‌شود.

می‌طلبد که مسئولان امر به جای اینکه در اندیشه توسعه مراکز درمانی در مرکز استان باشند، به پروژه‌های نیمه تمام درمانی در دیگر شهرستان‌ها رسیدگی کنند و طرح‌های جدید نیز در شهرستان‌های کمتر برخوردار احداث شوند.

شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر قرار گرفته است و مردم این شهرستان برای تامین نیازهای درمانی خود مشکلات زیادی دارند که می‌طلبد تا مسئولان تلاش ویژه‌ای برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام دیر داشته باشند.

کد خبر 2312295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha