۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹

کلانتری در گفتگو با مهر:

بازی با نیجریه شروع مناسبی برای صعود به مرحله بعدی است/ کمتر از نیجریه نیستیم

بازی با نیجریه شروع مناسبی برای صعود به مرحله بعدی است/ کمتر از نیجریه نیستیم

شیراز – خبرگزاری مهر: کارشناس فوتبال کشور گفت: بازی ایران و نیجریه می تواند شروع مناسبی برای صعود تیم ملی به مرحله بعد بازی ها باشد زیرا چنین توانایی در بازیکنان ما وجود دارد.

علی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نداشتن دروازه بان شش دانگ برای تیم فوتبال در مسابقات جام جهانی تاکید کرد: طبق تمرینات و تغییراتی که سرمربی تیم ملی تا به امروز انجام داده عدم اطمینان از دروازه بانان را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه دروازه بان تیم ملی را همراهی می کنند اما خود "کی روش" نیز تا به امروز به این مهم نرسیده که از کدامین نفر برای سنگربانی تیم ملی استفاده کند.

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه عدم اطمینان از دروازه بان باعث بروز نگرانی در بازیکنان تیم می شود، گفت: زمانیکه بازیکنان تیم ملی از داشتن یک دروازه بان ششدانگ اطمینان نداشته باشند با دغدغه روبه جلو حرکت می کنند.

کلانتری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تیم ملی از لحاظ قدرت بدنی از تیم نیجریه کم ندارد یادآور شد: قدرت بدنی مولفه اول تیم های آفریقایی است که البته در این میان بازیکنان ما از لحاظ قدرت بدنی موقعیت مناسبی دارند.

وی افزود: تمرینات بدنی مناسبی را پشت سر گذاشتیم اما باید مراقب برخوردها و تقسیم کردن توان بدنی بازیکنان باشیم.

سرمربی سابق تیم فجر سپاسی شیراز در پاسخ به سئوالی در خصوص دفاعی بستن تیم ملی در مقابل نیجریه، گفت: تاکنون طی بازیها و تمرینات گذشته تیم ملی بحث دفاع کامل را ندیدیم و نمی توانیم با این روش در مقابل نیجریه بازی کنیم.

کلانتری تصریح کرد: باید دید که ابزار دفاعی در اختیار تیم وجود دارد یا خیر و یا اینکه می خواهیم مثل کرواسی در مقابل برزیل بازی کنیم.

وی تاکید کرد: کرواسی یک بازی کاملا دفاعی را مد نظر قرار داد و تنها نقطه امید خود را به ضد حملات بسته بود که در این مسیر موفق نبود بنا بر این نباید به دفاع کامل فکر کرد.

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه باید تلفیقی از تاکتیک و تکنیک را برای بازی مقابل نیجریه انتخاب کرد، گفت: یک بازی تلفیقی می تواند موفقیت برای تیم ملی به همراه داشته باشد زیرا بازیکنان ایران هیچگونه کمبودی  از لحاظ تاکتیکی در مقابل بازیکنان نیجریه ندارند.

کلانتری یادآور شد:  به نظر من بازی ایران و نیجریه می تواند شروع مناسبی برای صعود تیم ملی به مرحله بعد بازی ها باشد زیرا چنین توانایی در بازیکنان ما وجود دارد.

وی ادامه داد: نظر شکست تیم ملی با تعداد گلهای زیاد در مقابل نیجریه اشتباه است زیرا نوع بازی تیم ملی به مراتب بهتر از نیجریه است البته در این میان مشکلاتی وجود دارد.

کارشناس فوتبال کشور افزود: نقدهایی به "کی روش" وجود دارد اما شخصیت تیم ملی فوتبال ایران باید به گونه ای باشد که نتایج قابل قبول به دست بیاوریم.

کلانتری تاکید کرد: بازی تیم بوسنی در مقابل آرژانتین برای تیم ما حرف های فراوانی داشت که باید از آنها استفاده کنیم.

کد خبر 2312916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha