۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آخرین اقدامات انجام شده برای واگذاری سرخابی‌ها/ تا دو ماه آینده به جمع‌بندی می‌رسیم

آخرین اقدامات انجام شده برای واگذاری سرخابی‌ها/ تا دو ماه آینده به جمع‌بندی می‌رسیم

نمانیده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها با بیان اینکه کارهای لازم برای بسترسازی مناسب در این زمینه آغاز شده، گفت: به دنبال معرفی یک "مدل" واگذاری هستیم تا با تبعیت از آن، خصوصی‌سازی دو باشگاه با کمتر خسارت و حاشیه‌ای انجام شد. وی همچنین با تاکید بر لزوم برطرف شدن به هم ریختگی‌های مالی در این دو باشگاه اعلام کرد که طی یکی دو ماه آینده به جمع‌بندی معقولی می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت موکلف به واگذاری دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال شده که در حال حاضر دولتی به حساب می‌آیند. تاکید و اراده دولت بر این است که این واگذاری تا پایان سال انجام شود اگرچه محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان پیش از این اعلام کرد که این واگذاری تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد.

در همین راستا امیر رضا خادم، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان که به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها انتخاب شده پس از پشت سر گذاشتن روزهای پرمشغله برای شفاف‌سازی قرارداد سرخپوشان و آبی‌پوشان و همچنین انتخاب اعضای هیات مدیره آنها، اعلام کرد که به زودی وارد موضوع تحویل دو شرکت دولتی پرسپولیس و استقلال به سازمان خصوصی‌سازی و برگزاری مزایده خواهیم شد.

قرار بود پس از تعطیلات خردادماه این کار آغاز شود تا وزارت ورزش و جوانان هرچه زودتر نتیجه بررسی‌های خود را در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دهد که مجری واگذاری به حساب می‌آید. اما تا به امروز چه اقداماتی در این زمینه انجام شده و آیا نتیجه‌ای هم به دست آمده است؟

امیر رضا خادم در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و اظهارداشت: دغدغه اصلی ما در بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال حفظ چارچوب و ماندگاری این دو باشگاه است. به هر حال پرسپولیس و استقلال دو باشگاه محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش موظف است به این جنبه‌ها توجه لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای مشخص کردن نحوه واگذاری پرسپولیس و استقلال و اینکه این کار به چه صورت انجام شود تا خسارتی به دو تیم وارد نشود، با متخصصان حوزه واگذاری مانند مدیران بورس و فرا بورس، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی وارد مذاکره شده‌ایم تا راه‌کارهای درست و مناسب را شناخته و مورد ارزیابی قرار دهیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور واگذاری سرخابی‌ها با بیان اینکه هدف رسیدن به یک مدل مشخص و نهایی برای واگذار کردن پرسپولیس و استقلال است، ادامه داد: در نهایت این مدل را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه خواهیم داد که مجری اصلی برای واگذاری است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هنوز به مدل مشخص و معینی برای واگذاری نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته مهم است که مسائل، ابهامات و به هم ریختگی‌های مالی در دو باشگاه حل شود تا زمان واگذاری همه چیز شفاف باشد و هیچ ابهامی وجود نداشته باشد. در همین راستا از مدیران هر دو باشگاه خواسته‌ایم تا در زمینه مسائل مالی و حقوقی شفاف‌سازی لازم را ایجاد کنند. آنها کارهای لازم در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین در مورد اینکه "آیا تا به امروز شرکتی خواستار حضور در مزایده برای در اختیار گرفتن یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شده و اصلا پیشنهادی در این زمینه ارائه شده است"؟، گفت: این موضوع ارتباطی به ما ندارد. اگر قرار به ارائه پیشنهادی باشد آن را به ما اعلام نمی‌کنند بلکه باید به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی اعلام شود. این بخش از موضوع به آنها مربوط می‌شود.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها تاکید کرد: در کل وظیفه ما در راستای خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال، رسیدگی به این موضوع (برطرف شدن به هم ریختگی‌های مالی) است و شناخت و معرفی مدلی که به واسطه آن کمترین زیان و خسارت و حاشیه‌ای در جابه‌جایی دو تیم داشته باشیم.

خادم به یک موضوع هم اشاره کرد و گفت: باید زمان مزایده و روش آن به صورت رسمی و عمومی اعلام شود تا کسانی که متقاضی حضور در آن هستند، اقدام کرده و پیشنهادات‌شان را مطرح کنند. در این مورد هنوز اطلاع رسانی نشده است.

معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه طی 20 سال گذشته هیچ تعجیلی برای واگذاری سرخابی‌ها نبود اما الان چنین عجله‌ای احساس می‌شود، تاکید کرد: این تعجیل باعث خسارت می‌شود. 9/5 ماه به پایان سال باقی مانده و طبق آنچه به عنوان تکلیف قانونی از سوی دولت اعلام شده، این خصوصی‌سازی باید تا پایان سال انجام شود.

"یعنی می‌خواهید از 9/5 ماه زمان باقی مانده تا پایان سال برای انجام کارهای مربوط به خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال و نهایی کردن آن به طور کامل بهره ببرید"؟، این پرسش پایانی خبرنگار مهر بود که امیررضا خادم در پاسخ به آن گفت: نه؛ اصراری برای طول کشیدن کار طی این مدت 9/5 ماه نداریم. تصور خود من این است که تا یکی دو ماه آینده به جمع‌بندی معقول و نهایی می‌رسیم.

کد خبر 2313512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha