۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶

بازدار:

تولید محصولات زراعی و باغی در ایلام به 800 هزار تن رسید

تولید محصولات زراعی و باغی در ایلام به 800 هزار تن رسید

ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: حجم تولید محصولات زراعی و باغی در ایلام به 800 هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود و زمین های مستعد و حاصلخیز در استان های ایلام و خوزستان امسال هشت هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این دو استان به کشت محصول چغندرقند اختصاص می یابد.

وی افزود: ظرف چهار الی پنج سال با انتقال آب در چاه های رودخانه سیروان برای کشاورزی ایلام برنامه های توسعه زراعت و باغبانی را می تواند به دنبال  داشته باشد.

وی اضافه کرد: فرصت دیگری که استان ایلام دارد توسعه باغات دیم است با توجه به بارندگی ها  استان می تواند از زمین های انگور و بادام دست آوردهای خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: عملکرد چغندر قند در بعضی از مزارع استان به 70 تن در هکتار می رسد.

بازدار افزود: در سال زراعی امسال که بارندگی نرمال داشتیم حجم تولید محصولات زراعی و باغی به 800 هزار تن می رسد.

مدیرجهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی دو طرح کشاورزی در شهرستان مهران افتتاح شده است.

بازدار افزود: برای اجرای این طرح ها که شامل آبیاری تحت فشار با سیستم بارانی در سطح 10 هکتار و  برقی کردن چاه آب کشاورزی است بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

بازدار ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها مقدار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار در شهرستان مهران به سه هزار و 600 هکتار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: شهرستان گرمسیری مهران با دارا بودن  29 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و دیم یکی از قطب های  مهم کشاورزی استان ایلام به حساب می آید.

این مسئول بیان داشت: عملیات اجرایی اولین کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان آبدانان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به زمین زده شده است.

این مسئول اظهار داشت: برای اجرای این طرح که در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و با زیربنای 4500 متر مربع اجرایی می شود 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: این طرح به مدت 18 ماه اجرا می شود و با بهره برداری از آن 70 نفر مشغول کار می شوند.
 

کد خبر 2313633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha