۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸

بازخوانی پرونده مصوبات سفرهای دولت/

مصوباتی که روی کاغذ خشکید/ پروژه های نیمه کاره بروجرد در بن بست وعده ها

مصوباتی که روی کاغذ خشکید/ پروژه های نیمه کاره بروجرد در بن بست وعده ها

بروجرد - خبرگزاری مهر: از مصوبات به جا مانده دولت نهم و دهم در بروجرد بخش عمده ای در حد همان مصوبه روی کاغذ خشکید، پروژه هایی که با گذشت سالها نیمه تمام رها شده و تکمیل آنها به مطالبه مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان سفرهای استانی رئیس جمهوری نهم و دهم به استان لرستان احداث پروژه هایی مصوب شد که برخی از آنها طی این سالها اجرا و به بهره برداری رسید و برخی دیگر در حد همان نوشته روی کاغذ باقی ماندند و جوهر آنها رنگ باخت.

این در حالی است که دولتمردان در سال پایانی کار دولت دهم قول داده بودند پروژه های نیمه تمام را در قالب طرح مهر ماندگار به اتمام برسانند تا دولت بعدی مشکلی در بخش عمران کشور نداشته باشد که این امر هیچ گاه تحقق پیدا نکرد.

در این راستا پروژه های زیر بنایی لرستان نیز در فهرست طرح مهر ماندگار قرار گرفت که سهم این استان 39 پروژه و سهم بروجرد از مجموع آنها 6 پروژه بود که می بایست تا قبل از اتمام کار دولت دهم به بهره برداری می رسیدند، موضوعی که عملیاتی نشد.

چهار خطه کردن محور اراک - بروجرد، تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی، تکمیل مطالعات سد گلرود، تکمیل سد آبسرده، تکمیل کارخانه آرد استقلال بروجرد و تجهیز بخش سوختگی بیمارستان شهید چمران بروجرد از جمله پروژه هایی بود که مقرر شد به سرانجام برسند.

این در حالی است که از بین پروژه های مهر ماندگار تا کنون تنها بخش سوختگی بیمارستان شهید چمران بروجرد تجهیز و تکمیل شد و بقیه پروژه ها تا به امروز مسکوت مانده و همچنان به علت کمبود اعتبار کافی نیمه تمام رها شده اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه های نیمه تمام در بروجرد به مهر می گوید: پروژه هایی مانند بیمارستان آیت اله بروجردی، سد آبسرده، سد گلرود، سد شهید بروجردی، چهارخطه کردن محورهای برون شهری و... از مطالبات به حق مردم بروجرد است که مسئولین هرچه زودتر باید برای به سرانجام رساندن آنها تلاش کنند.

علاء الدین بروجردی ادامه می دهد: همچنین ساخت فرودگاه، راه آهن، توجه به مسائل زیست محیطی، حفظ منابع آبی، توسعه خدمات شهری ورفاهی و...از دیگر مطالباتی است که مردم از دولتمردان انتظار تحقق آنها را دارند.

وی می افزاید: امیدواریم سفر نخست ریاست دولت یازدهم و هیئت دولت به استان لرستان و شهرستان بروجرد زمینه ساز تکمیل پروژه های نیمه تمام و نویدبخش اجرای پروژه های زیرساختی در بروجرد باشد.

کد خبر 2313701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha