۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰:۵۱

شریعتمداری به مهر مطرح کرد:

وجود 3000 پروژه و طرح نیمه کاره در لرستان/ عقب ماندگیهای تاریخی استان جبران شود

وجود 3000 پروژه و طرح نیمه کاره در لرستان/ عقب ماندگیهای تاریخی استان جبران شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به وجود سه هزار پروژه و طرح نیمه کاره در استان لرستان بیان داشت: باید عقب ماندگیهای تاریخی استان با نگاه دقیق و کارشناسانه جبران شود.

محمد شریعتمداری شامگاه سه شنبه در حاشیه سفر به لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با یک نگاه مدبرانه و اخذ نظر از کارشناسان سفرهای خود به استانها را آغاز کرده است اظهار داشت: اولویت استانها برای سفر هیئت دولت پتانسیلها و ظرفیتهای استانهایی است که تا کنون مورد غفلت قرار گرفته اند و زمینه شکوفایی پیدا نکرده اند.

وی با بیان اینکه مردم استان لرستان همواره در صحنه های مختلف نظام حضور داشته اند و شجاعانه و مقاوم ایستاده اند عنوان کرد: بدون شک این استان و مردم آن سرلوحه هستند که در این راستا رئیس جمهور به این استان برای بررسی مشکلات و معضلات و همچنین اقدامات لازم برای رفع آنها سفر می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه از یک ماه پیش مقدمات سفر رئیس جمهور به استان لرستان فراهم شده، ادامه داد: در این راستا ابتدا با حضور معاون اول رئیس جمهور در لرستان و بازدید از طرحها و پروژه های اساسی زمینه سفر رئیس جمهور به لرستان کلید خورد.

شریعتمداری با بیان اینکه رئیس جمهور از فردا چهارشنبه تا ظهر پس فردا پنج شنبه در استان لرستان حضور خواهند داشت گفت: در این راستا طی این دو روز برنامه ها و جلسات مختلفی با حضور رئیس جمهور در استان برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدورای کرد که سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان منشا خیر و برکت برای این استان باشد بیان داشت: در این راستا مشکلات و گرفتاریهای موجود در استان از سوی کارشناسان و مدیران مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم ترین مشکلات استان لرستان محسوب می شود تصریح کرد: این امر همواره موجب تاسف ما بوده که استانی با این همه پتانسیل، مزیت نسبی و پایدار در چنین شرایطی به سر ببرد.

شریعتمداری ابراز امیدورای کرد که این مشکلات با تلاش مضاعف در سال "اقتصاد و فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی" و همچنین به کارگیری سیاستهای مناسب رفع شوند.

وی همچنین با اشاره به وجود بنگاهها و واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل لرستان لرستان تصریح کرد: در این راستا یکی از سیاستهای در دستور کار حل مشکلات واحدهای تولیدی موجود و ایجاد ثبات در اشتغال این واحدها در لرستان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین توسعه بنگاههای اقتصادی استان لرستان را یکی دیگر از اولویتها و سیاستهای دولت و تدبیر و امید در این استان برشمرد و گفت: همچنین در حال حاضر واحدهایی اقتصادی خوبی در لرستان وجود دارند که دارای مشکلاتی هستند و با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند که حل مشکلات آنها نیز در دستور کار دولت است.

شریعمتداری همچنین حل مشکلات ساختاری در استان را یکی دیگر از اولویتهای دولت عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ارائه شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استانهای مختلف بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: با این وجود ما با نقطه مطلوب به خصوص در استان لرستان فاصله بسیار زیادی داریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اجرای اصل 48 قانون اساسی و ایجاد توازن در امر توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف کشور ادامه داد: این امر به هر دلیلی در لرستان مورد غفلت قرار گرفته شده که باید این غفلت تاریخی با نگاه دقیق و کارشناسانه جبران شود.

شریعتمداری با اشاره به وجود سه هزار پروژه و طرح نیمه کاره در استان لرستان بیان داشت: برای تکمیل این تعداد پروژه چهار هزار میلیارد تومان منابع جدید نیاز است که امیدواریم از این میزان از محل بودجه عمومی و همچنین به کارگیری بخش خصوصی تامین شود.

کد خبر 2314105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha