۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

سبزی اعلام کرد:

پیگیری طرحهای نیمه تمام شهرستان دهلران/ 144 واحد مسكن مهر در آستانه تحويل

پیگیری طرحهای نیمه تمام شهرستان دهلران/ 144 واحد مسكن مهر در آستانه تحويل

دهلران - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دهلران گفت: طرحهای گازرسانی، بازارچه مرزی و فرمانداری ویژه در شهرستان دهلران به طوری جدی پیگیری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، امید علی سبزی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با رسانه های شهرستان اظهار داشت: با حمایت دولت و تلاش مسئولین استانی برای جذب سرمایه گذار پروژه های نیمه تمام در شهرستان دهلران تعیین تکلیف می شوند.

وی بیان داشت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديریت جهادي است كه همه مسئولان و مردم وظيفه دارند در راه تحقق اين فرمايش مقام معظم رهبري تلاش و جديت کنند.

وی اظهار داشت: مردم در  24 خرداد سال گذشته با حضور چشمگير به برنامه هاي دولت تدبير و اميد راي دادند و در واقع خواستار اجراي سياست هاي اين دولت بودند.

دهلران امن ترین شهرستان کشور و استان است

فرماندار دهلران افزود: وحدت و همدلي لازم توسعه و پيشرفت است و همه بايد در فضاي تعاملي براي پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و برنامه هاي دولت تدبير و اميد و توسعه و پيشرفت شهرستان دهلران با توجه به ظرفيت هاي موجود حركت كنيم و مديران شهرستان نيز همگام با سياست هاي دولت برای خدمت رساني به مردم گام بردارند.

سبزی بیان داشت: خوشبختانه دولت در راستاي كنترل تورم و اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اقدامات موثري داشته است كه در اين جهت همكاري وهمراهي مردم قابل ستايش است.

گازرسانی به شهر دهلران به صورت جدی دنبال می شود

این مقام مسئول بیان داشت: در سالهاي گذشته متناسب با توانمنديها وقابليت هاي اقتصادي منطقه مجوز شروع به كار تعدادي پروژه بزرگ صادر شده كه در حد مجوز هستند يا به دليل كمبود منابع پيشرفت مناسبي ندارند.

فرماندار دهلران افزود: ما به دنبال این هستیم که با برنامه ریزی مناسب این طرحها تعيين تكليف شوند چرا که ضمن فراهم كردن زمينه توسعه شهرستان و استان موجب رونق توليد واشتغال مي شود.

سبزی عنوان کرد: انتظار مي رود با عنايت به نگاه مناسب دولت تدبير و اميد به موضوع سرمايه گذاري در آينده نزديك شاهد رفع مشكلات اين طرحها باشيم.

وی بیان داشت: در حوزه نفت و گاز بيش از 91 درصد نفت و گاز غرب در دهلران توليد مي شود و از  200 هزار بشكه نفت و گاز غرب كشور 180 هزار بشكه روزانه در دهلران تولید می شود.

سبزی اظهار داشت: یکی از خواسته های به حق مردم دهلران استقرار تشكيلات اداري نفت و گاز غرب دراین شهرستان و استفاده و بكار گيري نيروهاي بومي در شركتهاي منطقه و مساعدت مالي وزارت نفت در پروژه هاي عمران شهري و روستايي است.

فرماندار دهلران گفت: تعيين تكليف مجتمع هاي پتروشمي، پالايشگاه نفت و تسريع در عمليات خط انتقال گاز به شهرستان مرزي دهلران از كارهايي است كه به جد پيگيري خواهند شد.

وی تصریح کرد: كلنگ احداث پتروشيمي دهلران در سال 86 به زمين زده شد ولي به دليل عدم تامين منابع مالي از محل صندوق توسعه ملي، عدم تعيين قيمت خوراك و پايين بودن سهم دولت يعني 10درصد و بخش خصوصي 90 درصد از مهمترين مشكلات اين پروژه است كه خلع يد سرمايه گذار و افزايش سهم دولت از 10درصد به 49درصد مهمترين راهكارها براي فعال شدن پتروشيمي دهلران است.

سبزی در خصوص پالايشگاه 90 هزار بشكه اي نفت دهلران گفت: این پروژه در سال 85 كلنگ زني شده است که مهمترین علت توقف کار آن به خاطر عدم توان مالی سرمايه گذار بلاتكليف مانده است كه انتخاب سرمايه گذار توانمند و يا ورود دولت و وزارت نفت از مهمترين راهكارهاي عمليات اجرايي اين پروژه است.

وی گفت: عمليات گازرساني به اين شهرستان در سال 89 شروع شده است و  گاز رساني در دو بخش شامل خط انتقال و شبكه گاز شهري است كه عمليات اجرايي گاز شهري به طور 100 در صد تكميل شده است.اما خط انتقال به دليل اهمال پيمانكار و كارفرما معطل است و اگر پيمانكار و كارفرما با جديت وارد عمل شوند و خط اصلی را به شبکه داخلی وصل کنند مردم شهرستان دهلران از نعمت گاز شهری برخوردار خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا به صورت مستمر روند کار پیمانکار رصد خواهد شد.

بازارچه مرزی دهلران را به صورت جدی دنبال می کنم

فرماندار دهلران گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت بازارچه مرزي دهلران يكي از ظرفيت هاي شهرستان است كه با توجه به همجواري با شهر العماره در استان ميسان عراق، دسترسي به راه آهن انديمشك و وجود كارخانه هاي گچ وآجر وسيمان در شهرستان مي تواند موجب رونق اقتصادي منطقه شود و خواستاريم كه موضوع ارتقا بازارچه مرزي دهلران به مرز رسمي كه علاوه بر مبادلات مرزي امكان تردد زوار نيز فراهم مي كند در دستور كار قرار گيرد.

وی عنوان کرد: كارخانه سيمان دهلران كه عمليات آن در سال 84 شروع شده و كل پروژه از 77 درصد پيشرفت فيزيكي دارد که فاز اول اين كارخانه بدون توليد كلينكر آماده بهره برداري است اما به دليل مشكلاتي كه بين سرمايه گذار و بانك عامل(ملت) است اين پروژه بلاتكليف است.

بیش از 91 هزارتن گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است

فرماندار دهلران عنوان کرد: شهرستان دهلران یکی از مستعد ترین شهرستان های استان در بحث آب خاک و کشاورزی است که ما امیدواریم در روند کار سد میمه که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد توجه جدی شود.

وی گفت: با تکمیل این سد زمینه آبیاری هفت هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی فراهم خواهد شد.

سبزی افزود: تسريع در عمليات اجرايي بند انحرافي دويرج از ديگر مواردي است كه به جد در حال پيگيري است تا زمينه آبياري به اراضي پايين دست سد دويرج را فراهم كند.

وی بیان داشت: در حال حاضر پنج هزار هكتار از اراضي مرز آباد و موسيان از آبياري سد دويرج بهره مند هستند.

فرماندار دهلران تصریح کرد: امسال از 38 هزار هكتار سطح زير كشت گندم ديم و آبي شهرستان بيش از 91 هزارتن گندم تحويل مراكز خريد شد که این نشان از استعداد کشاورزی منطقه دارد.

وی عنوان کرد: از آنجایی که شهرستان دهلران در بخش کشاوری اولین شهرستان استان محسوب می شود تسريع در عمليات اجرايي آموزشكده كشاورزي دهلران كه هم اکنون با 40درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده، ضروری است.

سبزی در حوزه راه هاي شهرستان دهلران گفت: تسريع در عمليات اجرايي جاده چم سرخ، چهار بانده كردن محور پر تردد دهلران به مهران و دهلران به انديمشك و تعريض محور دهلران به مهران وانديمشك در حال مراحل اجرايي قرار دارد.

فرمانداری ویژه در حال پیگیری فرماندار دهلران

وی افزود: در حوزه تقسيمات كشوري ضرورت ارتقا شهرستان به فرمانداري ويژه به جد پيگيري مي شود.

وی گفت: با توجه به وسعت شهرستان و فاصله تا مركز موضوع فرمانداري ويژه از ضروريات است و پرونده ارتقای دهلران به فرمانداري ويژه آماده رفتن به هيئت دولت است و اميدواريم با پيگيري نماينده، استاندار و عنايت دولت محقق شود.

سبزی بیان داشت: در سفر اخير هيئت دولت به استان ايلام براي آموزشكده كشاورزي دهلران اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال، براي اراضي عين خوش، فكه وشبكه هاي آن نيز اعتباري بالغ بر 300 ميليارد ريال به صورت فاينانس و 160 ميليارد ريال اعتبار مصوب شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین در این سفر 160 ميليارد ريال فاينانس و 150ميليارد ريال اعتبار براي بند انحرافي دويرج وفكه و هشت میلیارد ریال براي تجهيزات پزشكي در شهرستان دهلران در نظر گرفته شده است.

144واحد مسكن مهر دهلران در آستانه تحويل به متقاضيان است

فرماندار دهلران گفت: 144 واحد مسكن مهر در سايت مشاغل آزاد اين شهر با 90 درصد پیشرفت در آستانه تحويل به متقاضيان است.

وي گفت: چنانچه متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند اين 144 واحد ظرف سه ماه آينده تكميل و تحويل متقاضيان مي شود.

سبزی افزود: تعاونی های یک، چهار، پنج، 9 و کارگری دهلران با 724 واحد از ابتدا در قالب تعاونی تشکیل شده بودند که پس از توقف عملیات اجرایی آنها با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده به سه جانبه تبدیل شدند.

فرماندار دهلران نبود متقاضي موثر و جذب آورده توسط متقاضيان را از عمده ترين مشكلات مسكن مهر دهلران و به ويژه تعاوني هاي سه جانبه دانست.

وي گفت: برخي زیرساخت های لازم و راه دسترسی این واحدها انجام شده و واحدهای آموزشی و دو سرسرای ورزشی و مسجد اين سايت نیز در حال ساخت است که امیدورام مردم در ساخت و تحویل منازل مهر که ثبت نام کرده اند مشارکت جدی تری داشته باشند.
 

کد خبر 2314190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha