۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۴

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام:

آبدانان و دهلران بعد از سالها به شبکه گاز متصل شدند

آبدانان و دهلران بعد از سالها به شبکه گاز متصل شدند

ایلا م - بعد از سالها وقفه در روند گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان، هم اکنون کار گازرسانی به این دو شهرستان به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۱۳۸۶ مصوبه ای در دولت وقت مبنی بر گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان مورد تصویب قرار گرفت که این پروژه به دلیل عدم توجیه اقتصادی اجرایی نشد.

پس از سالها رایزنی کار گازرسانی به دو شهرستان آبدانان و دهلران از خط شش خوزستان در سال ۸۹ آغاز شد که بعد از وقفه ای طولانی و کش و قوس های فراوان که در اجرای پروژه پیش آمد، بالاخره به ثمر نشست.

گازرسانی به دهلران و آبدانان با حضور مقامات کشوری افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته دولت امسال پنج شهر و ۱۷ روستای استان ایلام گازدار شدند و ۱۹ روستای دیگر نیز کلنگ زنی شده است.

روح اله نوریان افزود: در هفته دولت پروژه های قابل توجهی در حوزه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام افتتاح و یا کلنگ زنی شده که این موضوع در توسعه همه جانبه آنها نقش اساسی ایفاء خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح گازرسانی به پنج شهر از توابع استان ایلام میانگین ضریب نفوذ در مناطق شهری به ۹۸ درصد می رسد که این موضوع از نرم کشوری نیز بالاتر می شود، اظهار داشت: در حال حاضر در استان ایلام تنها چهار منطقه شهری میمه، ماژین، پهله و شهر توحید گازدار نشده اند که هم اکنون عملیات گازرسانی به آنها در حال انجام است که در آینده نزدیک نیز گازدار می شوند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال شهر آبدانان، سراب باغ، مورموری، دهلران و موسیان با حضور یکی از مسئولان شرکت ملی گاز ایران افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: در این ایام گازرسانی روستاهای کپنه گران، سرتنگ، حاجی حاضر از توابع شهرستان ایوان و روستاهای الیاس آباد، سرورآباد، جعفر آباد، دلفان آباد، اسلام آباد، بهمن آباد، پلنگ آباد و هاشم آباد از توابع شهرستان دره شهر و همچنین روستاهای ورگچ، سیاه سیاه، سرکان، باغله و شوراب خانعلی از توابع شهرستان سیروان افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در مجموع برای گازرسانی به این مناطق شهری و روستایی بیش از ۶۲۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده و بیش از ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۷ هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

نوریان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ ایستگاه نصب و بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان توسط شرکت گاز استان هزینه شده است، افزود: برای ۱۹ روستای کلنگ زنی شده نیز ۸۴ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده و بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شرکت استان هزینه شده که در این راستا یک هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش گاز قرار خواهد گرفت و بیش از یک هزار انشعاب نصب می شود.

۱۷۶ روستا در ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه علاوه بر افتتاح گازرسانی به ۱۷ روستای استان طرح گازرسانی به ۱۹ روستای دیگر کلنگ زنی خواهد شد، اظهار داشت: در مجموع دو روستا از توابع شهرستان مهران، ۱۴ روستا از توابع شهرستان چرداول و سه روستا از توابع شهرستان دهلران کلنگ زنی می شوند.

نوزیان افزود: در استان ایلام هم اکنون ۱۷۶ روستا گازدار هستند و ۱۴۳ روستای دیگر در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها ضریب برخورداری گاز روستاسیان به ۷۷ درصد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: علاوه بر این گازرسانی به ۷۲ روستای دیگر استان در مراحل طراحی، فرایند مناقصه و انتخاب پیمانکار هستند که با بهره برداری از آنها ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به ۸۷ درصد می رسد که این موضوع از نرم کشوری نیز بالاتر است.

کد خبر 2899998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha