۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶

امیری:

دشمن برای رساندن جمعیت ایران به نرخ رشد منفی و یا صفر تلاش می کند

دشمن برای رساندن جمعیت ایران به نرخ رشد منفی و یا صفر تلاش می کند

اراک – خبرگزاری مهر: استاد دانشگاه امام حسین (ع) با تأکید بر نقشه دشمن در بحث کنترل جمعیت ایران گفت: تلاش دشمن، رساندن جمعیت ایران به نرخ رشد منفی و یا صفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن امیری صبح پنجشنبه در همایش تبیین افزایش جمعیت افزود: روند نزولی رشد جمعیت و عدم توجه به آن تهدید و نگرانی برای آینده جامعه دارد به طوریکه جامعه با یک چالش جمعیتی روبروست و برطرف کردن این چالش یک همت دینی ، تربیتی و بسیجی می طلبد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمایشاتی مبنی بر افزایش جمعیت ایراد داشته اند ضمن اینکه بر اساس آمارها حدود 70 درصد مردم ایران در سنین میانسالی به بالا بوده و درصد افزایش افراد مسن نیز افزایش یافته در حالی که ضروری است جمعیت جوان کشور بیشتر باشد.

امیری گفت: متأسفانه بافت جمعیتی کشور ما در حال پیری است و این مسئله اگر مورد توجه قرار نگیرد به کشور آسیب جدی می زند.

وی همچنین، افزایش فردگرایی، افزایش سن ازدواج، کم رنگ شدن نقش دین در زندگی ، اشتغال، افزایش نرخ طلاق، تأخیر فرزند آوری را از جمله عوامل عدم افزایش جمعیت برشمرد.

امیری همچنین اظهار اشت: با توجه به اینکه تعداد افراد جامعه در چند دهه آینده کاهش خواهد یافت، باید این امر را جدی گرفت و اقدام به ترویج این امر کنیم.

وی مقایسه زن در در اسلام و دیگر ادیان پرداخت و گفت: در اسلام زن دغدغه اقتصادی ندارد و پدر و بعد از ازدواج همسر ملزم به تامین مالی زن است واگر در حال حاضر دخل و خرج ها تطبیق ندارد به این دلیل است که کفاف زیاده خواهی های ما را نمی دهد  ومادران ما به دنبال تامین محبت با خرید وسایل بازی آنچنانی برای فرزندان هستند و آن را جایگزین محبت واقعی مادر می کنند و ادعای تامین کردن فزرندان خود را دارند.

گفتنی است همایش تبیین افزایش جمعیت با حضور جمعی از مسئولان بسیج فرهنگیان در کانون بسیج اراک برگزار شد.
 

کد خبر 2315022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha