۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۸

حجت الاسلام صدیقی:

نفس بزرگترین دشمن انسان است

نفس بزرگترین دشمن انسان است

قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران، نفس را بزرگترین دشمن انسان عنوان کرد و گفت: باید علیه این دشمن قیام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی ظهر پنج‌شنبه در نشست هم اندیشی سخنرانان هیأت رزمندگان اسلام که در دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار کرد: انسان مؤمن باید حق بین و هادی حق باشد و در مسیر حق گام بردارد و برای دیگران ایجاد ظرفیت کند.

وی با بیان اینکه در کارهایمان باید رضایت خداوند باشد، گفت: منبری که یک شخص می‌رود آثار و برکاتی دارد و گاهی خود فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و الهاماتی به او می‌شود که در جایی دیگر اینگونه نیست و این نشان دهنده توجهاتی است که به آن منبر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: منبر، خود منبری را هم باید هدایت کند تا بتواند دیگران را هدایت کرده و در آنها تأثیر بگذارد.

وی منبر رفتن را امر خطرناکی دانست و افزود: منبر جزو مکان‌هایی است که اگر انسان غفلت کند می‌تواند برای او حسرت و ندامت داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که امام رضا(ع) فرمودند: مؤمن باید خود را پایین تر از دیگران ببیند، گفت: زمانی که بالای منبر هستید خود را بالا نبینید.

وی تصریح کرد: یک فرد منبری گاهی باید برای خود منبر رود و باید خود را از عادت‌های زشت و حرف زدن برای غیر از خدا نجات دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا و صهیونیست دشمن اصلی ما نیستند بلکه دشمن بزرگ نفس ما است که باید علیه آن قیام کرد.
 

کد خبر 2315229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha