۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹

قاسمی:

1200 پرونده‌ تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به مراکز قضایی استان ارجاع شده است

1200 پرونده‌ تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به مراکز قضایی استان ارجاع شده است

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین تخلفات تغییرکاربری اراضی در خارج از محدوده‌ شهری در استان اتفاق می‌افتد، گفت: سال گذشته در شهرستان اصفهان بیش از یک هزار و 200 پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مراکز قضایی استان ارجاع داده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت‌الله قاسمی پیش از ظهر امروز شنبه در چهل و سومین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی کشور وظیفه‌ تامین غذای مردم را برعهده دارد، اظهار داشت: بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بکارگیری بیش از 2500 نیروی متخصص و با تجربه نسبت به تامین غذای مردم استان اصفهان و دیگر استان‌های کشور در حال فعالیت است.

وی به وجود بیش از 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این میزان اراضی کشاورزی در 24 شهرستان استان و بر اساس موقعیت جغرافیایی توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان در حوزه‌ زاینده رود وجود دارد، افزود: برای تامین آب مورد نیاز برای بهره‌برداری از این اراضی دچار مشکل بودیم و خشک بودن رودخانه مشکلات تامین آب این حوزه را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: در سال 92 - 91 بیش از  76 درصد از آبها زیر زمینی، 40 درصد از آبهای سطحی و 68 درصد از آبهای استحصالی استان برای کشاورزی استان استفاده شده است.

کاهش 44 درصدی منابع آب کشاورزی استان در 8 سال گذشته

قاسمی به کاهش 44 درصدی منابع آبی استان در بخش کشاورزی از سال 84 تا کنون اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با کاهش محصولات کشاورزی در استان نیز روبرو بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تولیدات دامی استان از سال 84 تا کنون نیز گفت: در این بازه‌ زمانی با افزایش 501 تنی تولیدات دامی استان روبرو بوده‌ایم که با توجه به شرایط موجود این افزایش قابل توجه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در ادامه در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: ما به عنوان متولی بخش کشاورزی استان مسئول حفظ اراضی و باغات کشاورزی هستیم و از هرگونه تغییر کاربری اراضی جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ای 30 ساله حفظ اراضی 500 هزار هکتاری در دستور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان قرار دارد، ادامه داد: چنانچه در خصوص تبدیل کاربری اراضی به درستی عمل نکنیم در آینده‌ای نه چندان دور هیچگونه فضای سبزی در حوزه‌ زاینده رود نخواهیم داشت.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین تخلفات تغییرکاربری اراضی در خارج از محدوده‌ شهری در استان اتفاق می‌افتد، بیان داشت: سال گذشته در شهرستان اصفهان بیش از یک هزار و 200 پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مراکز قضایی استان ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی و باغها برای تولید اکسیژن گفت: اهمیت باغات و اراضی کشاورزی تنها به سبب تولید غذا نیست بلکه به علت تولید اکسیژن و نقش آن در ادامه زندگی مردم در این منطقه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان خشکی زاینده رود را بزرگ‌ترین تهدید کشاورزی استان اصفهان دانست و افزود: در این راستا ضروری است که استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای آبیاری، مدیریت مناسب منابع آبی، ارائه الگوی کشت مناسب و افزایش بهره‌وری از آب‌های کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

جهادکشاورزی اصفهان توان خرید پساب را ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر جهادکشاورزی استان اصفهان توان خرید آب پساب را ندارد، گفت: بیشترین آب پساب استان اصفهان با توجه به توان مالی صنایع این بخش فروخته می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه دولت در حال برنامه‌ریزی برای بکارگیری شیوه‌های نوین آبیاری است، افزود: در این راستا سرمایه‌گذاری‌ کلانی در استان اصفهان انجام شده است.

 وی در خصوص تامین خسارات وارد شده به کشاورزان استان بر اثر خشکسالی نیز گفت: با تمام رایزنی‌های صورت گرفته تاکنون تنها 8 درصد از خسارت وارد شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.

کد خبر 2316326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha