۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

نماينده ولي فقيه در كردستان:

درياچه زريوار مريوان نيازمند نگاه ويژه مديران و مسئولان است

درياچه زريوار مريوان نيازمند نگاه ويژه مديران و مسئولان است

سنندج – خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در كردستان توجه به درياچه اروميه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: درياچه زريوار مريوان نيازمند نگاه ويژه مديران و مسئولان كشوري است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي صبح امروز در جريان ديدار با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور كه در سنندج انجام شد، اظهار داشت: توجه به درياچه زريوار مريوان نيازمند نگاه ويژه مسئولان كشوري است و به همين دليل انتظار مي رود كه اين مهم در اولويت برنامه ها قرار گيرد.

وي با بيان اينكه اهميت اين درياچه براي استان كردستان بسيار زياد است، گفت: حفاظت از محيط زيست در تمامي حوزه ها ضروري است و انتظار داريم كه اين مهم در استان كردستان به عنوان يك اصل اساسي در دستور كار قرار گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان ادامه داد: اگر به درياچه زريوار در مريوان توجه نشود تا چند سال آينده به سرنوشت درياچه اروميه گرفتار مي شود و اين روند در آينده هزينه هاي بسياري را به استان و كشور تحميل خواهد كرد.

وي با بيان اينكه تاكنون مصوبات مختلفي در راستاي حفاظت از محيط زيست توسط دولت در سالهاي گذشته مطرح شده است، افزود: متاسفانه بخش زيادي از اين مصوبات عملي نشده و به همين دليل وضعيت درياچه زريوار مريوان تا حدودي نگران كننده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت موضوع محيط زيست در آموزه هاي ديني اشاره كرد و گفت: حفظ محیط زیست یکی از مسائل اساسی بشری است و اين مهم در تعالیم دین مبین اسلام و احادیث بزرگان ما مورد تاكيد و توجه جدي قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي با اشاره به حديثي از پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: بر اساس حدیثی از پیامبر اعظم (ص) دو نعمت پنهانی که خداوند به بشر ارزانی داشته نعمت امنیت و سلامت هستند که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت را به معنای واقعی برای مردم کشور به ارمغان آورده است و ما بايد در حوزه سلامت به بحث محيط زيست توجهي ويژه داشته باشيم.

وي گفت: در عصر حاضر سلامت و محيط زيست پيوند و ارتباط گسترده اي با یکدگير دارند و به همين دليل به هر اندازه كه ما در حفاظت از محيط زيست تلاش كنيم در حوزه سلامت نتيجه خواهيم گرفت.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی بيان كرد: سازمان حفاظت محيط زيست كشور باید در این حوزه با حساسیت تمام و دقت نظر در راستای فرهنگ سازی و از بین بردن این ذهنیت که حفظ محیط زیست در تقابل با منافع بشر است، تلاش كند.

وي در بخش پاياني سخنان خود در اين ديدار گفت: یکی از کاستی ها و كمبودهاي مربوط به محيط زيست در استان کردستان مربوط به پائین بودن سرانه فضای سبز و کمربندهای سبز شهری است که البته اين مهم نيز باید از سوي مديران و مسئولان مربوطه مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 2317757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha