۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۰

نماينده مريوان:

حراست از درياچه زریوار اولویت کاری/ قانون محیط زیست نباید یک بام و دو هوا باشد

حراست از درياچه زریوار اولویت کاری/ قانون محیط زیست نباید یک بام و دو هوا باشد

سنندج – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بد دریاچه زریوار می طلبد که حراست و احیای آن در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید کریمیان ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور برگزار شد، اظهار داشت: خواست مردم کردستان احیاء مجدد زریوار است و انتظار می رود دولت تدبیر و امید چاره ای منطقی لحاظ کند.

وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در دولت های دیگر 10 طرح غیر استاندارد در خصوص دریاچه زریوار ارائه شد، افزود: برنامه ریزی متناسب با منطقه و عملی مورد انتظار مردم است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دریاچه زریوار در دولت گذشته به عنوان قطب گردشگری معرفی شد اما عملا هیچ فعالیتی برای نجات آن صورت نگرفت و تمامی اقدامات آن در حد شعار بود.

کریمیان یادآور شد:  مشکلات درياچه زریوار زیاد است و علاوه بر فاضلاب شهر مریوان، فاضلاب چند روستا نیز این دریاچه را تهدید می کنند.

وی ادامه داد: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کردستان یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی  است و این آتش سوزی ها به سریالی دنباله دارد تبدیل شده اند که باید چاره اندیشی شوند.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تا کنون 60 مورد آتش سوزی در بیش از صدها هکتار از جنگل های استان کردستان صورت گرفته که این امر فاجعه ای محیط زیستی است.

کریمیان با اشاره به نابود كردن يكي از بهترين چشمه هاي آب استان كردستان اظهار داشت: چشمه بل که در فهرست آثار ملی است متاسفانه به دلیل عدم مطالعه سد داریان در حال مدفون شدن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بحران ریزگردها نیز استان کردستان را بحران جدی رو به رو کرده است که بسیاری از موجودات، درختان و .... را درگیر خود کرده است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انسان حق استفاده از منابع خدادادی را دارد اما این بهره برداری باید به گونه ای باشد که منافع دیگران و نسل های اینده به خطر نیافتد.

کریمیان با اشاره به اینکه در قانون اساسی و هفت ماده قانون برنامه پنجم توسعه، به اهمیت محیط زیست اشاره شده است، یادآور شد: متاسفانه محیط زیست کشور با تهدید جدی مواجه است.

وی ادامه داد: نگاه بدبینانه به تشکل های غیر دولتی در دولت یازدهم تغییر کرده است اما این تشکل ها همچنان نیازمند حمایت های مادی و معنوی بیشتری هستند.

نماینده مریوان و سرواباد در مجلس شورای در پایان سخنان خود گفت: کردستان در زمینه بیکاری رتبه 25 کشور، در زمینه درامد سرانه رتبه 27 و در بخش صنعتی نیز رتبه 29 کشور را دارد که لازم است با حفظ محیط زیست استان کردستان به توسعه پایدار برسد.

کد خبر 2317902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha