۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

کارخانه در گفتگو با مهر:

لهستان را نباید دست کم گرفت/ برای صعود به فینال لیگ جهانی باید هوشیارتر بازی کنیم

لهستان را نباید دست کم گرفت/ برای صعود به فینال لیگ جهانی باید هوشیارتر بازی کنیم

استان تهران - خبرگزاری مهر: سرمربی سابق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی با لهستان را نباید ساده گرفت گفت: در بازی مقابل لهستان نباید دچار افراط و تفریط شویم زیرا هر تیمی که در این بازی اشتباهات کم تری را انجام داده و با تجربه تر بازی کند به پیروزی رسیده و به مرحله نهایی مسابقات جهانی خواهد رسید.

مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازی های ایران در مقابل ایتالیا در تهران اظهار داشت: بازیکنان ایران در بازی دوم مقابل ایتالیا، خود را از قبل برنده تصور می کردند و با این نیت وارد میدان شدند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران افزود: در ورزش حرفه ای به خصوص در مسابقات والیبال لیگ جهانی، وقتی تیمی دو ست را به دست آورده و در خانه بازی می کند، انگیزه خود را از دست داده و در مقابل تیمی که دو ست را از دست می دهد به دلیل اینکه چیزی برای از دست دادن ندارد، همه توان خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: وقتی ما دو گیم را از حریف نامدار خود گرفتیم، با نظر سرمربی تیم ملی از بازیکنان ذخیره استفاده شد تا آنان نیز در شرائط بازی قرار بگیرند و از دست دادن انگیزه و تغییر برخی بازیکنان و به آب و آتش زدن بازیکنان ایتالیا، سبب شد آنان یک ست را از آن خود کنند.

کارخانه اضافه کرد: اما آنچه مهم و حائز اهمیت است، آن است که ملی پوشان ایران به این باور رسیده اند که می توانند در مقابل بهترین های جهان و قدرت های والیبال صف آرایی کرده و بدون ترس و واهمه ای به پیروزی برسند.

این کارشناس برجسته والیبال در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره درصد صعود ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال عنوان کرد: اگر همه بازیکنان بازی های پیش رو را جدی تر گرفته و با توجه به تاکتیک های کادر فنی در میدان مسابقه حاضر شوند، قطعا می توانیم در مرحله نهایی مسابقات لیگ جهان حاضر باشیم.

سرمربی سابق تیم متین ورامین در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی خود از تیم لهستان گفت: تیم لهستان نیز نتایج قابل قبولی را به دست آورده و مقابل برزیل نیز در یک بازی به برتری دست پیدا کرده است به همین خاطر بازی با لهستان را نباید ساده گرفت و اگر به دنبال صعود به فینال لیگ جهانی هستیم باید هوشیار تر بازی کنیم.

وی متذکر شد: اکنون فاصله امتیازی ایران با لهستان به دو امتیاز افزایش پیدا کرده و همین مسأله برای ایران بسیار حائز اهمیت است و باید از این فرصت که در اختیار والیبال قرار گرفته به خوبی بهره برد و اقتدار والیبال ایران را به جهان نشان داد.

کارخانه یادآور شد: در بازی مقابل لهستان نباید دچار افراط و تفریط شویم زیرا هر تیمی که در این بازی اشتباهات کم تری را انجام داده و با تجربه تر بازی کند و از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را ببرد به پیروزی رسیده و به مرحله نهایی مسابقات جهانی خواهد رسید.

گفتنی است تیم های ایران و لهستان روز های جمعه و یکشنبه در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف یکدیگر می روند تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ جهانی مشخص شود.

 

کد خبر 2318268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha