۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

لیگ جهانی والیبال 2014؛

آغاز نبرد ایران و لهستان برای صعود/ این 3 امتیاز کلیدی است

آغاز نبرد ایران و لهستان برای صعود/ این 3 امتیاز کلیدی است

تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در حالی جمعه شب نخستین بازی خود را در هفته ششم رقابتهای لیگ جهانی برگزار می‌کنند که پیروزی 3 امتیازی در این بازی برای هر دو تیم کلیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته ششم رقابتهای لیگ جهانی والیبال جمعه شب آغاز می‌شود که در گروه A تیم‌های ملی ایران و لهستان از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران نخستین بازی یکدیگر را برگزار می‌کنند. این بازی برای هر دو تیم از اهمیت زیادی دارد چرا که کسب 3 امتیاز این مسابقه ایران را در آستانه صعود قرار می‌دهد و در صورتی که لهستان همه امتیازات این دیدار را به خود اختصاص دهد این تیم به رده دوم جدول رده‌بندی صعود خواهد کرد.

رویارویی ایران و لهستان در شرایطی رخ می‌دهد که هر دو تیم کاندیدای صعود به مرحله نهایی این مسابقات هستند. ایتالیا که با 19 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی گروه A ایستاده است به دلیل میزبانی در مرحله نهایی نگرانی بابت صعود خود ندارد.

با این حال شاگردان مائورو بروتو با 18 امتیازی که در همان دور رفت کسب کردند، از دیگر تیم‌های این گروه فاصله گرفتند و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کردند. از این گروه دو تیم دیگر به مرحله بعدی صعود می‌کنند که به نظر می‌رسد شانس ایران و لهستان زیادتر از برزیل است.

تیم ایران با 13 امتیاز در مکان دوم گروه A ایستاده و پشت سر خود لهستان را می‌بیند که یازده امتیاز دارد. برزیل هم اگرچه همین تعداد امتیاز را کسب کرده است ولی به دلیل اینکه دو بازی بیشتر برگزار کرده و دو دیدار آینده خود را باید در خانه ایتالیا برگزار کند از شانس کمتری برای راه یابی به مرحله نهایی برخوردار باشد.

رویارویی ایران و لهستان از این جهت که هر دو تیم به دنبال این هستند تا هر چه زودتر خیال خود را برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات راحت کنند حساس‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد. لهستان که سابقه قهرمانی در لیگ جهانی را دارد و چند ماه بعد نیز میزبان مسابقات قهرمانی جهان است تیمی قدرتمند را در اختیار دارد که برای هر تیمی حریفی سخت به حساب می‌آیند.

در ترکیب لهستان بازیکنانی حضور دارند که برای حرفه‌ای‌های این رشته کاملا شناخته شده هستند. فابیان، بهترین پاسور لیگ جهانی در تیم لهستان بازی می‌کند که رویارویی او با سعید معروف دومین پاسور این مسابقات می‌تواند جذاب باشد. به طور حتم معروف در این بازی انگیزه‌های ویژه‌ای خواهد داشت. لهستانی‌ها که تیمی قدرتی هستند از سرویس‌های سهمگینی نیز برخودار هستند و در خط حمله نیز باید به فکر مهار کونارشی، بازیکن این تیم بود.

بعد از گذشت پنج هفته از مسابقات اسلوبودان کواچ به خوبی از شاگردانش شناخت پیدا کرده و بهترین ترکیب ممکن را برای این بازی به میدان می‌فرستد که بعید است نسبت به دیدار قبل تغییراتی را شاهد باشیم. بازگشت فرهاد ظریف، لیبروی با سابقه کشورمان به ترکیب تیم نیز شرایط را برای دریافت‌های اول بهتر کرده با این حال در جدال علیه لهستان دیگر دریافت کننده‌های ایران باید بهتر از هر زمانی کار کنند تا معروف بتواند روی تور بازیکنان سرعتی را نیز به کار گیرد.

پیروزی در این مسابقه شانس تیم ایران را به یک قدمی مرحله بعد می‌رساند. در حالی که برزیل و ا یتالیا در این هفته با قرعه استراحت مواجه هستند تیم ایران در بدترین شرایط با کسب 5 امتیاز حضورش را در مرحله نهایی مسجل خواهد کرد. شاگردان کواچ اگر مثل بازی با ایتالیا ظاهر شوند می‌توان به کسب همه امتیازات دیدار جمعه شب امیدوار بود.

برنامه دیدارهای روز جمعه و جدول رده‌بندی گروه‌های مختلف به شرح زیر است:
گروه A:
* ایران - لهستان

جدول رده‌بندی گروه A:
1- ایتالیا (10 بازی) 19 امتیاز
2- ایران (8 بازی) 13 امتیاز
3- لهستان (8 بازی) 11 امتیاز(معدل امتیاز 0.993)
4- برزیل (10 بازی) 11 امتیاز(معدل امتیاز 0.988)

گروه B:
* روسیه - آمریکا
* صربستان - بلغارستان

جدول رده‌بندی گروه B:
1- آمریکا (8 بازی) 19 امتیاز
2- روسیه(8 بازی) 14 امتیاز
3- صربستان(8 بازی) 11 امتیاز
4- بلغارستان (8 بازی) 4 امتیاز

گروه C:
* استرالیا - بلژیک
* فنلاند - کانادا

جدول رده‌بندی گروه C:
1- بلژیک (8 بازی) 17 امتیاز
2- کانادا (8 بازی) 14 امتیاز
3- فنلاند (8 بازی) 9 امتیاز
4- استرالیا (8 بازی) 8 امتیاز

گروه D:
* فرانسه - آرژانتین

جدول رده‌بندی گروه D:
1- فرانسه (10 بازی) 26 امتیاز
2- آرژانتین (10 بازی) 23 امتیاز
3- آلمان (10 بازی) 10 امتیاز
4- ژاپن (10 بازی) یک امتیاز

گروه E:
* جمهوری چک - پرتغال

جدول رده‌بندی گروه E:
1- پرتغال (8 بازی) 15 امتیاز
2- هلند (8 بازی) 14 امتیاز
3- جمهوری چک (8 بازی) 10 امتیاز
4- کره‌جنوبی (8 بازی) 9 امتیاز

کد خبر 2319274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha