۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶

تلاش حسام‌الدین سراج برای برگزاری کنسرت «نگاه آسمانی»

تلاش حسام‌الدین سراج برای برگزاری کنسرت «نگاه آسمانی»

رهبر نوازندگان ارکسترهای حرفه‌ای موسیقی ایران از تلاش برای برگزاری کنسرت بزرگ آلبوم « نگاه آسمانی» به خوانندگی حسام الدین سراج خبر داد.

همایون رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای برگزاری این کنسرت موسیقایی مدتهاست به دنبال حمایت کننده هستیم، یادآور شد: اجرای زنده آلبوم «نگاه آسمانی» یکی از دغدغه های این چند سال من و حسام الدین سراج بوده که تصمیم داشتیم آن را برای برگزاری کنسرت آماده کنیم. اما با توجه به اینکه این اجرا نیازمند حمایت کننده ای قوی است بنابراین نمی توانیم بی‌گدار به آب بزنیم و اجرای زنده‌ای را بدون پشتیبانی تحویل مخاطب دهیم.

وی افزود: مدتی پیش در خبرها خواندم شهرداری تهران و وزارت ارشاد تفاهم نامه‌ای را برای ایجاد فضایی گسترده‌تر و بهتر در راستای فعالیت‌های فرهنگی امضا کردند که این موضوع به خودی خود می تواند اتفاق ارزشمندی باشد. ضمن اینکه برقراری چنین تعاملی می تواند به یاری برگزاری کنسرت هایی از این دست بیاید و گره از کار و خلق بسیاری از آثار موسیقایی ارزشمند بگشاید. به همین جهت امیدوارم در آینده ای نزدیک نهادهایی مانند شهرداری تهران به کمک برپایی چنین برنامه هایی بیایند و ما را در برگزاری کنسرت آلبوم آسمانی یاری دهند.

کنسرت مایستر ارکستر «مهرنوازان» توضیح داد: اخیرا با حسام الدین سراج جلساتی را برای نحوه برگزاری کنسرت آلبوم «نگاه آسمانی» برگزار کردیم که مقرر شد هم من و هم این خواننده پیگیر موضوع باشیم تا هرچه زودتر شاهد برگزاری اجرای زنده ای از این آلبوم موسیقایی با یک ارکستر ارزشمند باشیم.

این نوازنده و آهنگساز در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره فعالیتهای خود با ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و مرکز موسیقی و سرود رسانه ملی برای تولید آثاری پیرامون ماه مبارک رمضان تصریح کرد: فعلا که هیچ خبر یا دعوتی از سوی دوستان برای تولید چنین آثاری به من نشده و من تصور می کنم سفارشی در کار نیست و یا اگر هم هست این سفارش ها به ما داده نمی شود. این در حالی است که من هم نمی توانم تماس بگیرم و بگویم لطفا به من سفارش کار بدهید. به هر حال دوستان اگر صلاح بدانند حتما از من برای تولید اثری با موضوع ماه رمضان دعوت خواهند کرد.

گزارش آلبوم «نگاه آسمانی» به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی سید حسام‌الدین سراج سالها پیش توسط انتشارات سروش در بازار موسیقی منتشر شد.

«شب عاشقان بیدل»، «مرغ باغ ملکوت»، «نشان بی نشان»، «رخ مهتاب»، «دل آرا» و «باد صبا» قطعات منتشر شده این آلبوم موسیقایی بودند که حسن ناهید، محمود فرهمند، شهریار فریوسفی، نادر سینکی، آندره آرزومانیان، علی رحیمیان، منوچهر انصاری، خاچیک باباییان، ابراهیم لطفی، ارسلان کامکار، رضا عالمی، سیاوش ظهیر الدینی، نوروز یزدانی، بهروز کافی، محسن تویسکانی، کریم قربانی، همایون خسروی، ناصر رحیمی، فرشید حفظی فر، رضا صنعتی نژاد، مسعود غرب نواز، امیر فرشید رحیمیان و مهدی محمدی به عنوان نوازنده در آن حضور داشتند.

کد خبر 2318699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha