با توجه به اظهارات جان کری در اربیل؛

واکنش قاطع مالکی سبب تغییر موضع آمریکا درباره دولت جدید عراق شد

واکنش قاطع مالکی سبب تغییر موضع آمریکا درباره دولت جدید عراق شد

تاکید مالکی بر اینکه فراکسیون پیروز انتخابات باید نامزد نخست وزیری را معرفی کند و مخالفت وی با دخالتهای خارجی، سبب شد تا وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به اربیل اعلام کند انتخاب رهبری جدید عراق به آمریکا و هیچ کشور دیگری مربوط نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسله، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اربیل دیدار کردند.

بارزانی در این دیدار اظهار داشت: حمله گسترده گروه تروریستی داعش به عراق واقعیت جدیدی را خلق کرده است. جان کری نیز گفت: انتخاب رهبری جدید برای عراق امری است که به عراقی ها مربوط است و به آمریکا یا کشور دیگری مربوط نیست.

جان کری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تشکیل دولت جدیدی که تمام گروه ها و اقلیت ها را در بر داشته باشد چالش بزرگی برای عراقی ها محسوب می شود. وزیر امور خارجه آمریکا ظهر روز گذشته به طور سرزده وارد بغداد شد و با شماری از مقامات عراق از جمله نوری المالکی نخست وزیر و عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کرد.

از سال 2006 تاکنون جان کری نخستین وزیر امور خارجه آمریکا است که به اقلیم کردستان عراق سفر می کند. پیش از این کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در سال 2006 به اربیل سفر کرده بود.

کد خبر 2318810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha