۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

توصیه‌هایی به ورزشکاران در ماه رمضان/ تاثیرات مثبت روزه در سلامت

توصیه‌هایی به ورزشکاران در ماه رمضان/ تاثیرات مثبت روزه در سلامت

مسئول فرهنگی پیشین باشگاه‌های فولاد ماهان و گیتی پسند اصفهان اعلام کرد همه روزه ‌می‌گیرند تا سالم بمانند و همچنین ورزش می‌کنند تا سلامت جسم و جان خود را تضمین کنند، پس این نشان می‌دهد روزه و ورزش برای سلامت انسان مفید است.

حجت الاسلام مجید قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اینکه آیا روزه گرفتن روی فعالیت‌های ورزشی تاثیر منفی می‌گذارد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: اطبا و پزشکان توصیه‌ کرده‌اند که می‌توان در این ماه مبارک، ورزش‌های سبک انجام داد و یا زمان ورزش کردن را به زمان‌‎هایی که بین افطار و سحر وجود دارد، موکول کرد.

وی با اشاره به اینکه در تعالیم اسلامی هم گرفتن روزه و هم ورزش کردن برای سلامت انسان توصیه شده است، افزود: عمده گرفتاری‌ها و بیماری‌های انسان‌ها ماحصل بدخوری و کم تحرکی است، پس با روشی هنرمندانه می‌توان روزه و ورزش را با هم عجین کرد تا جسم سلامتی داشته باشیم.

مسئول فرهنگی پیشین باشگاه‌های فولاد ماهان و گیتی پسند اصفهان اضافه کرد: همانگونه که بزرگان دین‌ اعلام کرده‌اند "معده مرکز همه درد‌هاست". در ماه رمضان هم معده انسان‌ها بیشتر استراحت کرده و بیشتر جرپی‌ها و مواد زائد بدن دفع می‌شود. قطعا ورزش کردن هم به این موضوع کمک بیشتری خواهد کرد تا فرد به سلامت کامل جسم و جان دست یابد.

قاسمی ادامه داد: البته از نظر علمی هم باید گفت ورزش و روزه هر دو در یک جهت هستند و تناقض ندارند. همه روزه ‌می‌گیرند، تا سالم بمانند و همچنین ورزش می‌کنند تا سلامت جسم و جان خود را تضمین کنند، پس این نشان می‌دهد روزه و ورزش برای سلامت انسان مفید است.

وی همچنین اظهار کرد: برای دوری از رخوت جسم و پرورش روح نیاز به ورزش داریم و وقتی جسم سلامت نباشد، روح هم در سلامتی قرار ندارد.

مسئول فرهنگی پیشین باشگاه‌های فولاد ماهان و گیتی پسند اصفهان همچنین گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند:" ورزش برای جوانان لازم و برای میانسالان واجب است" پس باید تاکید کرد ورزش مربوط به سن خاصی نیست. همچنین در اسلام هم گفته نشده که اگر پیر شدید، بروید و در جایی بشینید.

کد خبر 2319333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha