۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷

حجت الاسلام حشمتی:

بهره مندی از اصول هنری و محتوایی جهت توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال

بهره مندی از اصول هنری و محتوایی جهت توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه بیست و دوم با نوآوری فضایی و محتوایی، به دنبال تحقق شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی در قالب برنامه های هنری، کاربردی و علمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن و معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن امسال در یک فضای جدید برگزار می شود و مردم برای دیدن این نمایشگاه که یک نوع نوآوری محسوب می شود، اشتیاق خواهند داشت.

وی افزود: این انتخاب باعث شده است که نمایشگاه قرآن در فضایی مزین بنام شهدا برگزار شود و قداستی مضاعف یابد؛ ضمن اینکه مقوله دفاع مقدس بسیار با قرآن و اهل بیت(ع) نزدیک است.

حشمتی تصریح کرد: شهدا و بازماندگان دفاع مقدس، آنهایی بودند که به قرآن و فرمایشات اهل بیت پایبند بودند؛ برخی از این افراد به مقام شامخ شهادت دست یافتند و برخی نیز بازماندگان این دفاع مقدس محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: ما همه اطلاع رسانی های مربوط به برنامه های این نمایشگاه را از طریق ستاد خبری به رسانه ها منتقل می کنیم و رسانه ها نیز اطلاع رسانی برنامه های این نمایشگاه را برای عموم مردم خواهند داشت.

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: برای مراسم و نشست های این نمایشگاه سعی شده است، همه مسئولان را دعوت کنیم، در افتتاحیه نیز شاهد حضور مسئولان کشور بودیم.

وی در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای مردم جهت رفت و آمد به نمایشگاه گفت: تمهیداتی نیز اندیشیده شده برای مردم هم که بتوانند با سهولت رفت و آمد داشته باشند. با همکاری مسئولان شهرداری تهران تسهیلاتی در بخش مترو و اتوبوسرانی اندیشیده شده است.

حجت الاسلام حشمتی یادآور شد: این نمایشگاه هم از نظر محتوایی و هم از نظر فضا، خیلی متفاوت است و رویکرد خیلی متفاوتی دارد. کارهای هنری و محتوایی، نشستهای علمی و موضوعات مطرح شده در این نشستها بسیار متفاوت و کاربردی است.

وی در رابطه با شعار نمایشگاه امسال نیز گفت: توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی شعار نمایشگاه بیست و دوم است و در این نمایشگاه سعی خواهد شد فرهنگ قرآنی در نشستهای کاربردی و سایر امور هنری ترویج داده شود.

کد خبر 2320371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha