۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان گناه مشکلات و کاستی های کشور را به گردن دیگران نیندازند

مسئولان گناه مشکلات و کاستی های کشور را به گردن دیگران نیندازند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد به مسئولان گفت: گوی و میدان در دست آنها قرار دارد و دولتمردان نباید گناه مشکلات و کاستی های کشور را به گردن دیگران بیندازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه عروج انسان به ملکوت الهی است و باید از این ماه نهایت فرصت را برد.

وی با تأکید بر این که در این ماه باید چهره شهرها و محل زندگی ما با ماه های دیگر فرق کند، بر رعایت حرمت این ماه از سوی مسافران و بیماران و کسانی که به هر دلیلی روزه نمی گیرند؛ تأکید کرد و افزود: مسئولان و متولیان باید این گونه مسائل را رصد کرده و نگذارند که حرمت ماه مبارک رمضان از سوی برخی افراد نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضاییه و نقش آیت الله شهید بهشتی در تشکیل این قوه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اضافه کرد: شهید بهشتی با وجود خدمات ارزشمندی که برای نظام و انقلاب انجام داد؛ مظلومانه زیست و مظلوم به شهادت رسید.

به گفته وی این شهید بزرگوار مصداق کامل مدیریت جهادی و روحیه خدمتگزاری بود چرا که همیشه شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت و کسب مقام.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که شهید بهشتی یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی را تقویت کرد، افزود: این شهید با مدیریت قوی، قدرت تصمیم گیری کم نظیر و فکر باز و تشکیلاتی که داشت قوه قضاییه ای به روز و مقتدر برای نظام اسلامی پایه ریزی کرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم تیر، روز صنعت و معدن، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی سه اولویت اصلی این استان را کشاورزی، صنعت و تجارت بیان کردند و اکنون باید مسئولان و متولیان بیلان کاری بدهند که در این مدت چه کرده اند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید به مردم بگویند که چقدر به این فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده اند؟ چه تعداد سرمایه گذار جذب کرده اند؟ و چه میزان پیشرفت در عرصه صنعت و معدن استان روی داده است؟

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: مسئولان نباید گناه را به گردن افراد دیگری بیندازند و بگویند که نمی گذارند سرمایه گذار را به داخل کشور بیاوریم چرا که کسی مانع ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نیست و تنها شرط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور این است که اولا سرمایه گذاری خارجی منجر به تحقیر و ذلت مسلمانان نشود و دوم این که کشور ما به این سرمایه گذاران خارجی باج ندهد.

امام جمعه بجنورد با بیان این که دیگر حنایی که می گذارند رنگی ندارد، به مسئولان و دولت مردان گفت که گوی و میدان در دست آنها قرار دارد و آنها نباید گناه مشکلات و کاستی های کشور را به گردن دیگران بیاندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن تابستان و گرمای هوا، بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و افزود: نباید به بهانه گرمای هوا، حجاب در جامعه کم رنگ شود.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با انتقاد از رواج پوشش های غیراسلامی تحت عنوان ساپورت در بجنورد و برخی دیگر از شهرهای استان و کشور، اظهار کرد که این پوشش ها کاملا ضدحجاب هستند چرا که این لباس های وارداتی غیرت سوز، ایمان سوز و حیاسوز هستند.

وی از والدین خواست تا نظارت بیشتری بر پوشش فرزندان خود داشته باشند و از مسئولان و متولیان نیز خواست تا در این زمینه رصد بیشتری بر بازار داشته باشند.

کد خبر 2320526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha