۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

خودکفایی ایران در ساخت سرسوزنهای آنژیوگرافی/ تولید یک میلیارد نوع محصولات پزشکی در آشتیان

خودکفایی ایران در ساخت سرسوزنهای آنژیوگرافی/ تولید یک میلیارد نوع محصولات پزشکی در آشتیان

اراک – خبرگزاری مهر: در23 کیلومتری آشتیان آنجا که دکتر کاظمی آشتیانی را در حوزه دانش سلولهای بنیادین به ایران و جهان تقدیم کرد گروهی از جوانان خوش ذوق و علاقمند به توسعه علمی کشور دور هم جمع شده اند تا با حرکت در مسیر توسعه دانش پزشکی و تامین نیاز کشور در بخش تجهیزات پزشکی باردیگر نام و آوازه آشتیان را در عرصه دانایی پزشکی و این بار در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در جهان طنین انداز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرسوزنهای آنژیوگرافی از جمله نیازهای حوزه بهداشت و درمان کشور در بخش درمان بیماران است که متاسفانه تاکنون برای تامین این نیاز دست کشور زیر سنگ غربیان بود.سرسوزنهایی که حالا به همت متخصصان این شرکت برای بیماران به تولید انبوه می رسد.

مدیرکارخانه اوا پزشک در گفتگو با خبرنگار مهر در باره خودکفایی ایران در ساخت سرسوزنهای آنژیوگرافی می گوید:  این گروه با توجه به حساسیت این کالای پزشکی و ضرورت تامین آن در کشور اقدام به طراحی و تولید نمونه داخلی این محصول مطابق با استانداردها بین المللی کرد و موفق شد با تکمیل خط تولید آن زمینه تولید انبوه این محصول را در کشور فراهم و وابستگی ها را به غرب قطع کند.

مهدی حیدریان ادامه داد: اگر تلاش و همت متخصصان داخلی در این مجموعه نبود با توجه به تحریمهای ناعالانه غرب در دو سال اخیر امکان هیچ عمل آنژیوگرافی در ایران فراهم نبود.

افتتاح چند خط تولید مهم در هفته دولت

مدیرکارخانه آوا پزشک در ادامه از افتتاح چند خط تولید مهم این کارخانه در زمینه تولید محصولات استراتژیک و حساس برای کشور طی 2 ماه آینده خبر داد و گفت: راه اندازی خط تولید تیوب های خلاء خونگیری از جمله این پروژه هاست که در هفته دولت سالجاری محقق خواهد شد.

حیدریان افزود: خط تولید تیوب خلاء خونگیری از پیچیده ترین خطوط تولید شرکت آوا پزشک است که هم اکنون مراحل تست و راه اندازی را پشت سر می گذارد تا برای افتتاح رسمی در هفته دولت امسال آماده شود.

وی با بیان این که این تیوب ها تولید شده از Medical PET با فرمولاسیون ویژه لوله‏‌های خلأ خون‏گیری بوده و با هدف حذف یا به حداقل رساندن هرگونه تداخل با اندکس های خونی تولید می شود گفت: دقت بالا در حجم خونگیری بدلیل قدرت حفظ خلأ لوله در دوره عمر محصول از ویژگی های منحصر به فرد آنهاست.

وی یادآور شد: لوله های حاوی ژل و فعال کننده لخته برای جداسازی سرم، لوله های حاوی ژل و هپارین برای جداسازی پلاسما، لوله های خون کامل حاوی ضد انعقاد EDTA، لوله های سرم حاوی ذرات فعال کننده لخته، لوله های هپارینه حاوی هپارین، لوله های سیتراته حاوی سدیم سیترات و لوله های ساده فاقد افزودنی از جمله تولیدات خط تولید تیوب های خلاء خونگیری است.

تولید نانوتیوب ها برای اولین بار در کشور توسط آوا پزشک

مدیرکارخانه آوا پزشک در ادامه از تولید نانوتیوب ها فراتر از استانداردهای بین المللی برای کاربردهای حساس برای اولین بار در کشور در این کارخانه خبر داد و گفت: این خط تولید که با استفاده از ماشین آلات دراختیار و بهره گیری از تجربه کار 17 ساله متخصصان مجموعه با سرمایه گذاری اندک در شرکت راه اندازی شده کاربرد فراوانی در بخشهای حساس درمانی دارد.

حیدریان با بیان این که خط تولید این محصولات نیز در 2 ماه آینده به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد افزود: نانوتیوب ها پیش از این به صورت محدود در کشورهای آلمان و آمریکا تولید می شد اما امروز ایران نیز در لیست تولیدکنندگان این محصول ویژه قرار دارد.

وی یادآور شد: گودی لوله های تیوب 3 و تیوب 4، 19 صدم میلی متر و شعاع آنها 6 صدم  میلی متر است و این ویژگی ها محصولات فوق را در مقایسه با نمونه های خارجی آن برتر کرده است.

آزمایشگاه آوا پزشک آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد شد

مدیرکارخانه آوا پزشک در ادامه از انتخاب آزمایشگاه این کارخانه به عنوان آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد خبر داد و گفت: آزمایشگاه آوا پزشک یکی از مجهزترین آزمایشگاههای کنترل کیفیت مرتبط با تجهیزات پزشکی یکبار مصرف است و در روز 4 تیرماه جاری به عنوان آزمایشگاه همکار موسسه استاندار معرفی شد.

حیدریان گفت: واحد کنترل کیفیت آواپزشک، با نظارت و کنترل کامل بر چرخه تولید، دو اصل مهم و کلی «کیفیت» و «مشتری مداری» را سرلوحه کار خود قرار داده و برای دستیابی به این اهداف پیوسته بر فرآیند تأمین مواد و تجهیزات، فرآیندهای تولید محصول و فرآوری آن و فرآیند فروش و تأمین رضایت مشتری (برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتری) نظارت و کنترل دارد.

وی افزود: این واحد تلاش می کند تا با بهره مندی از کارشناسان و متخصصان کنترل کیفیت مجرب و کارآزموده خود و به کارگیری تجهیزات آزمون پیشرفته و مدرن، فرآیند تولید خود را به طور پیوسته تحت کنترل داشته باشد تا از صحت و سلامت و کیفیت مناسب محصولات خود اطمینان حاصل کند.

وی یاداور شد: همه آزمونهای مورد نیاز انواع محصولات این شرکت بر اساس آخرین استانداردهای علمی و بین المللی در آزمایشگاههای شرکت آواپزشک انجام می شود و در این زمینه هیچگونه وابستگی وجود ندارد و فراتر از آن اینکه به دلیل توانایی و امکانات منحصر به فرد آزمایشگاهها، این شرکت در شرف اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت آزمایشگاهها (استاندارد ایزو 17025) است و به این واسطه قادر خواهد بود خدمات تخصصی و ارزندهای را به سایر مؤسسات و شرکتهای ذیربط در حوزه تجهیزات پزشکی ارائه نماید.

تولید سالانه یک میلیارد عدد محصولات پزشکی یک بار مصرف در آوا پزشک

مدیرکارخانه آوا پزشک در ادامه از تولید سالانه یک میلیارد عدد محصولات پزشکی یک بار مصرف در این شرکت خبر داد و گفت: شركت تولیدی و صنعتی آواپزشک در سال 1375 در فضایی به وسعت 13 هكتار و زيربناي بيش از13 هزار مترمربع با سرمایه گذاری بالغ بر یکصد میلیارد تومان در شهرک صنعتی آشتیان آغاز به کار نمود.

حیدریان برخورداری از دانش فنی، فن آوری های به روز و نیروهای متخصص و کارآمد در آوا پزشک را از مزایای این مجموعه برشمرد و گفت: امروز نزدیک به 90% نیاز کشور به سرسوزن یکبار مصرف پزشکی توسط آوا پزشک تامین می شود.

وی یادآور شد: این مجموعه علاوه بر تولید نیاز 90 درصدی کشور در حوزه های فوق در بخش صادرات سرسوزن به کشورهای اروپایی و آسیایی نیز همت گمارده است.

مدیرکارخانه آوا پزشک تصریح کرد: کوشش تيمهاي تخصصي مختلف شركت در بخشهاي تحقیق و توسعه، طراحي، توليد و ... موجب شده است كه شركت با عبور از اهداف چشم انداز 5 ساله خویش، تجهيزات پزشکی یکبار مصرف دیگری مانند میکروکانولا، سوزن اسکلروتراپی، سرسوزن دندانپزشکی، سرسوزنهای چشم پزشکی، پانچهای نمونه برداری پوستی، انواع سرنگهای انسولین و لوئرلاک و ... را با کیفیتی رقابتی و قیمت مناسب به بازار داخل عرضه نمايد. از سوی دیگر شروع صادرات این محصولات به کشورهای حوزه CIS، آسیای میانه، خاورمیانه، آفریقا و ... زمینه را برای معرفی آواپزشک به عنوان یک برند بینالمللی در زمینه تجهیزات پزشکی مطرح کرده است.

دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها صنعت را فراموش نکند

میرکارخانه آوا پزشک درادامه با اظهارگلایه مندی از بی توجهی دولت به بخش تولید در فاز نخست  اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: این امر صدمات بسیاری را بر بدنه بخش تولید وارد کرد.

حیدریان  افزود: اگر چه بخش تولید با دلسوزی سرمایه گذران توانست از بحران های گذشته و حال سربلند بیرون بیاید اما دولت باید واقع بین بوده و با توجه به بخش تولید و ارائه سوبسیت های حمایتی زمینه رشد وتوسعه صنایع را فراهم کند.

هرچه غربی ها می کوشند تا با تحریمهای ناعادلانه خود عرصه فعالیت های علمی و اقتصادی را بر ایران و ایرانیان تنگ تر کنند حرص و طمع جوانان متخصص برای قطع وابستگی های کشور به صاحبان علم و دانش و سرمایه در جهان بیشتر و بیشتر می شود و انتشار خبر خودکفایی ایران در بخشهای مختلف اقتصادی و علمی امروز پتک محکمی بر سر آنان است که گمان آن دارند می توانند با تحریم ایران به اهداف شوم خود در این سرزمین دست یابند.

و حالا خبر خودکفایی ایران در تولید سرسوزنهای آنژیوگرافی و قطع وابستگی نظام بهداشت و درمان کشور به تامین این تجهیزات در بخش درمان بیماران قلبی به همان اندازه برای ایران و ایرانی شیرین است که مطمئنا نفس را در سینه بدخواهان نظام حبس می کند.

.....

گزارش: فاطمه عسگری نیا

کد خبر 2320765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha