۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

سیاه‌پوستان آمریکایی به تالار وحدت می‌آیند/ طراحی حرکت برای یک کنسرت

سیاه‌پوستان آمریکایی به تالار وحدت می‌آیند/ طراحی حرکت برای یک کنسرت

نشست خبری کنسرت آنسامبل مسایا به رهبری هانیبال یوسف و طراحی حرکت گلاب آدینه شنبه 7 تیر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هانیبال یوسف در ابتدای صحبت های خود گفت: کنسرت پیش رو در ادامه تجربه چند سال گذشته گروه ما برای ارایه کارهای جدید به مخاطبان برگزار می شود. در واقع ما سعی می کنیم تا یک تفکر خاص و نگرش ویژه از طریق موسیقی از آن چه که در ذهن ما است به مخاطب ارایه شود.

وی افزود: این بار هم دست به تجربه جدیدی زدیم که روی موسیقی سیاه پوستان و بردگان ایالات متحده آمریکا در 300 سال گذشته تاکید دارد. بردگانی که در سختی و مشکلات همواره نقطه امیدی به خداوند داشتند که آنها را نجات خواهد داد. نقطه امیدی که با موسیقی ارایه شده است. موسیقی‌ای که آن قدر زیبا است که شاید بسیاری ندانند همین موسیقی جاز از دل این موسیقی برآمده، فضایی که حتی تاثیر زیادی در موسیقی پاپ ایران گذاشته است و همین موضوع اهمیت تمرکز بر موسیقی گاسپل یا همان موسیقی سیاه پوستان را دو چندان می کند.

یوسف در تشریح جزئیات کنسرت گفت: علاوه بر اجرای چند قطعه موسیقایی که با زبان انگلیسی توسط یک ارکستر 35 نفره اجرا خواهد شد قطعه ای نیز به زبان فارسی بر اساس تجربیاتمان و با هدف بومی سازی کنسرت اجرا خواهد شد که تصور می کنم با توجه به حال و هوای متفاوتی که این برنامه نسبت به اجراهای قبلی مان دارد تماشاگران شاهد یک اجرای متفاوت خواهند بود.

رهبر ارکستر آنسامبل مسایا با اشاره به حضور گلاب آدینه به عنوان طراح حرکت این کنسرت موسیقایی گفت: اصولاً سیاهان در تمام زندگی خود حرکت و هیجان خاصی داشتند، حتی آنها در مراسم عزاداری شان هم از موسیقی حرکت استفاده می کنند به همین جهت ما تلاش کردیم تا در این کنسرت بخش حرکتی را ارایه دهیم که در این راستا خانم گلاب آدینه با عشقی ویژه به کمک ما آمدند که این برای ما اتفاق بسیار خوشایندی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: رنگ و صدای گروه کر با ارکستر رنگ ساده اما متفاوتی است اما من در این کنسرت که سعی داشتم رویکرد فکری، فلسفی و اجتماعی را نیز داشته باشم کارهایی را انجام دادم که می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد که یکی از این کارها استفاده از مقوله سلفی در ارکستر است که امروزه در جهان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و من در این کنسرت با 15 ثانیه فیلمبرداری از اجرای برنامه خودمان آن را به مخاطبانم ارایه خواهم داد.

این هنرمند اقلیت دینی با اشاره به رویکرد جدید فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: به عنوان یک اقلیت دینی همواره تلاش کردم گونه ای خاص از اجرای موسیقی در برنامه های خودمان ارایه دهم اما من یک ایرانی هستم و دوست دارم خارج از محافل خصوصی که هم‌کیشان من در آن حضور دارند اجراهای بیشتری را تجربه کنم از این جهت وارد فضای عمومی تری از اجرای موسیقی شدم.

یوسف تاکید کرد: رویکرد من به موسیقی ارایه یک اثر هنری است در عین حال این که دوست دارم این اثر هنری در راستای ارایه درست از یک جریان هنری برای مردم هم قابل درک باشد. پس مطمئن باشید آن چه که در کنسرت جدید ما خواهید دید هیجان و شوری است که می تواند برای همه جالب توجه باشد.

گلاب آدینه هم در این نشست خبری گفت: این نوع موسیقی که ویژه سیاه پوستان است همواره با حرکت همراه است که آقای هانیبال یوسف فکر کردند که این کنسرت اگر با حرکت به مخاطب ارائه شود دارای جذابیت های بیشتری است. از این جهت و با توجه به اینکه دخترم نورا در کنسرت وی حضور دارد از من دعوت شد که در کنار گروه کار هماهنگی اعمال حرکتی کنسرت را انجام دهم و این باعث افتخار من است که در کنار این گروه حضور دارم.

وی افزود: آنچه که من در کنسرت انجام خواهم داد طراحی و برنامه ریزی برای ایجاد حرکت های جدید نیست بلکه من فقط پلی میان رهبر ارکستر با حرکات نمایشی برای تمرکز بیشتر وی روی موسیقی هستم و امیدوارم در کنار هم قرار گرفتن حرکات موسیقایی با هم بتواند برای تماشاگر چشم‌نواز باشد.

مهری آسایش مدیر تولید این مجموعه موسیقایی هم در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: تماشاگران منتظر یک اجرای متفاوت، فرحبخش و جالب شادند چراکه این کار فقط اجرای ساده ای از موسیقی نیست بلکه ارایه خاصی از بخش از موسیقی دنیا است که تردید ندارم مخاطب از آن لذت خواهد برد.

کد خبر 2320861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha