۸ تیر ۱۳۹۳، ۹:۲۶

طي سه ماه نخست امسال/

4 فقره پرونده زیرمیزی پزشکان خراسان شمالی روی میز تعزیرات قرار گرفت

4 فقره پرونده زیرمیزی پزشکان خراسان شمالی روی میز تعزیرات قرار گرفت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي از تشكيل چهار پرونده دریافت زيرميزي از سوي پزشكان متخلف در اين استان طي سه ماهه نخست امسال خبر داد.

محمدمهدي مهاجريان مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد پرونده زيرميزي مربوط به پزشكان متخصص زنان و زايمان و جراحي های عمومي بوده است.

به گفته وي بر اساس شكايات بيماران در خصوص دريافت زيرميزي توسط چهار پزشک متخلف از بیماران، از سوی اداره کل تعزیزات خراسان شمالی به موضوع رسیدگی و احکام لازم در مورد آنان صادر شد.

مهاجریان مقدم بیان داشت: بر اساس احکام صادره، پزشکان متخلف این پرونده ها، علاوه بر استرداد مبالغ زیرمیزی به بیماران، جمعا به پرداخت مبلغ 42 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه اخذ هر گونه مبالغي بيشتر از تعرفه دولتي از بيماران توسط پزشكان غير قانوني و تخلف محسوب مي شود گفت: در صورت مشاهده و یا اعلام هرگونه شکایتی از سوی مردم، با متخلفان برخورد قانوني صورت مي گيرد.

وي اخذ زيرميزي از بيماران را خسارتي جبران ناپذير براي آنان دانست و تصريح كرد: در صورت بروز چنین تخلفاتی، خسارت وارده به بیمار جبران و هزينه هاي اضافي دريافت شده از به آنان برگشت داده مي شود.

مهاجريان مقدم اظهار داشت: افراد اگر به صورت مستقيم شكايت خود را در جهت پرداخت زيرميزي اعلام كنند به صورت مستقيم رسيدگي و خسارت آنان بازگردانده مي شود.

مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي با بيان اينكه دريافت زير ميزي در استان به يك آسيب تبديل شده است، افزود: متخلفان براي مرحله اول به ميزان دو برابر وجوه زيرميزي دريافت شده به همراه درج در پرونده تشكيل شده جريمه مي شوند و در صورت تكرار، پروانه پزشك ابطال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با 867 هزار نفر جمعیت دارای هفت بیمارستان دولتی با حدود 600 تخت برای بیماران است.

 

کد خبر 2320945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha