۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶

حجت الاسلام شفیعی:

ماه ضیافت الهی فرصت مغتنم بندگی است/ اجرای طرح بزرگ قرآنی 1448 در استان مرکزی

ماه ضیافت الهی فرصت مغتنم بندگی است/ اجرای طرح بزرگ قرآنی 1448 در استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: مسئول دارالقران کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ماه ضیافت الهی فرصت مغتنم بندگی و حرکت در مسیر قرب الهی است.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مبلغان دینی وظیفه خطیری در هدایت و آگاهی اقشار جامعه دارند، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت حضور بیشتر افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد است.

وی با بیان اینکه دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی فعالیت های مطلوبی در راستای آموزش تعالیم قرآنی و دینی به ویژه در بخش نوجوانان و جوانان داشته است، گفت: این دارالقرآن با همکاری 36 موسسه قرآنی_مردمی و 160 خانه قرآن روستایی داری مجوز در جهت تحقق مبانی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی فعالیت های قرآنی و فرهنگی را انجام می دهد.

اجرای طرح بزرگ قرآنی 1448 در استان مرکزی

مسئول دارالقران کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح بزرگ قرآنی 1448، اضافه کرد: این طرح حفظ موضوعی قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی و با حضور بیش از یکهزار و 120 نفر در 74 کلاس در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام شفیعی از اجرای طرح با قرآن در رمضان در ماه ضیافت الهی خبر داد و اظهار کرد: بیش از یکصد جلسه قرآن با عنوان طرح با قران در رمضان در این ماه با عظمت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طرح آموزش صحیح خوانی قرآن کریم با حضور بیش از 6 هزار نفر در 400 کلاس جهت آموزش روخوانی و روانخوانی و صحت قرائت نماز و صحیح خوانی در سراسر استان از دیگر برنامه های این ماه مبارک است.

مسئول دارالقران کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اجرای تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم، افزود: رگزاری 12 جلسه ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نور و طرح بینات 17 از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

برگزاری 5 دوره تربیت معلم

حجت الاسلام شفیعی از برگزاری پنج دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی با همکاری سپاه روح الله استان، خبر داد و گفت: برگزاری بیش از 500 کلاس آموزش های عمومی، متوسطه و تخصصی قرآن در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و آموزش بیش از هشت هزار نفر در سراسر استان از دیگر برنامه های ماه میهمانی الهی است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم جزء چهار قرآن کریم ویژه 5 هزار خانواده استان مرکزی از دیگر برنامه های این ماه مبارک است، تصریح کرد: برگزاری 42 کرسی تلاوت از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان تابستان هر هفته یک کرسی در شهرستان های اراک، آشتیان و دلیجان از جمله این برنامه ها است.
 

کد خبر 2321818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha