۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶

حجت الاسلام احمدزاده:

بحران عراق ادامه بحران سوریه است

بحران عراق ادامه بحران سوریه است

مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: امام جمعه آشخانه گفت: کارگردانان و بازیگران وقایع عراق و سوریه یکی هستند و در واقع بحران عراق ادامه بحران سوریه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان مانه و سملقان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، افزود: امروز ترکیه، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا در اتحادی نامیمون و با استفاده از گروهک تروریستی داعش، به دنبال تمام کردن کار نیمه تمام خود در سوریه هستند.

 وی با بیان اینکه ترکیه و عربستان در راستای جلوگیری از تقویت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران به نقش آفرینی پرداخته اند اظهار داشت: ترس استکبار جهانی از شکل‌ گیری یک حکومت اسلامی مقتدر زیر سایه جمهوری اسلامی موجب شده تا آمریکایی ها گروهک تروریستی داعش را در این بازی کثیف وارد کرده و از او به عنوان جاده صاف کن خود استفاده کنند.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه این فتنه در کنار همه خطرات و مضراتی که به همراه دارد دارای برکات زیادی برای عراق، مرجعیت شیعه و مردم منطقه است، تصریح کرد: پاکسازی ارتش عراق و برخی از نهادهای سیاسی این کشور در وقایع اخیر، موجب تقویت مرجعیت شیعه در میان گروههای مختلف قومی و مذهبی عراق شده است.

امام جمعه مانه و سملقان در ادامه با پرداختن به موضوع ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه رحمت، ماه قناعت و صرفه جویی دانست و گفت: آب و برق از ضروریات مهم زندگی امروز به شمار می روند و لذا با توجه به فصل گرما، شهروندان عزیز باید تلاش کنند تا با صرفه جویی مانع کمبود آب و یا قطع احتمالی برق شوند.

وی با اشاره به تاکید اسلام در صرفه جویی و اسراف اظهار داشت: مردم باید نسبت به وضعیت موجود منابع آبی کشور استان و همچنین وضعیت انرژی توجه داشته و از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب و برق بپرهیزند و قدر این نعمات الهی را بدانند.

خطیب جمعه آشخانه ماه مبارک رمضان را ماه تهذیب نفس، ماه صبر و استقامت و ماه خودسازی دانست و گفت: روزه گرفتن  تنها ترک خوردن و آشامیدن نیست، بلکه روزه یک انقلاب درونی است که انسان را متحول می کند.

حجت الاسلام احمد زاده همچنین با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی گفت: اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

وی اظهار داشت: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان مستلزم توجه ویژه خانواده، خود دانش آموز و آموزش و پروش و نهادهای فرهنگی است.

امام جمعه آشخانه افزود : باید تلاش شود تا با استفاده از امکانات کافی و فضاهای آموزش مناسب، طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های تاثیر گذار فرهنگی، آموزشی و ورزشی مدیریت شود.

 

کد خبر 2324813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha