۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱

آیت الله جعفری:

مسئله کمبود آب در کرمان جدی است/ سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

مسئله کمبود آب در کرمان جدی است/ سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

کرمان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کرمان مسئله کمبود آب در کرمان را جدی دانست و گفت: مردم باید برای جلوگیری از جیره بندی آب نهایت صرفه جویی در استفاده از این ماده حیاتی را بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام هستند و راه اندازی گروه های تکفیری یکی از توطئه هایی است که از طریق آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.

وی به جنایات گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اشاره و تصریح کرد: امروز این جنایات از سوی کشورهای غربی مورد حمایت قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان وحدت را نیاز کنونی جامعه اسلامی دانست و گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان نظیر عربستان نیز از این گروه های تروریستی و جنایتکار حمایت می کنند.

آیت الله جعفری آمریکا و اسرائیل را ناقضان حقوق بشر دانست و افزود: رژیم صهیونیستی در فلسطین دست به قتل عام مظلومانه مردم می زند و مجامع بین المللی نیز در برابر این جنایات سکوت می کنند.

دشمنان از قدرت نظامی ایران هراس دارند

وی با اشاره به اقتدار و قدرت نظامی ایران اسلامی گفت: دشمنان جرات ندارند حتی گوشه چشمی به خاک کشور اسلامی ما داشته باشند چرا که می دانند توانایی تقابل با قدرت نظامی ایران را ندارند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: امروز می بینیم که ارتش و سپاه ایران به آخرین دستاوردهای دفاعی و نظامی دست یافته و دشمنان به خوبی به این موضوع واقف هستند.

آیت الله جعفری گفت: البته باید همواره هوشیار بوده و توطئه های دشمنان را رصد کنیم و راه های نفوذ آنها را ببندیم.

لزوم صرفه جویی کرمانی ها در مصرف آب

وی همچنین به مسئله کمبود آب در کرمان اشاره و تصریح کرد: این مشکل تنها مربوط به امسال نیست و در سال های گذشته نیز وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه منابع آبی در استان اندک است باید مدیریت صحیح مصرف آب داشته باشیم.

آیت الله جعفری با اشاره به بهره برداری طولانی مدت از سفره های آب استان کرمان گفت: تعداد زیادی چاه که شماری از آنها نیز غیرمجاز حفر شده بودند مسئله کم آبی در کرمان را تشدید کرد.

وی اذعان داشت: امروز بحث طرح های انتقال آب به کرمان مطرح است و این در حالی است که مشکل کم آبی از هم اکنون در استان وجود داشته و باید هم اینک برای آن چاره اندیشی شود.

وی نقش مردم در حل این مشکل را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برای اینکه آب در کرمان جیره بندی نشود باید نهایت صرفه جویی را در مصرف آب بکارگیریم.

 

کد خبر 2324893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha