۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

نظری اعلام کرد:

افزایش 55 درصدی طلاق در شهرستان دهگلان

افزایش 55 درصدی طلاق در شهرستان دهگلان

سنندج- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دهگلان از افزایش 55 درصدی وقوع طلاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نظری صبح امروز شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه از هر6.5 واقعه ازدواج در سال گذشته یک مورد منجر به طلاق شده است، گفت: میزان وقوع طلاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 55 درصد افزایش داشته است.

وی به میانگین سن طلاق ثبت شده زوجین در این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: میانگین سن طلاق ثبت شده زوج 30 سال و زوجه 25 سال بوده است.

وی عنوان کرد: تغییر تدریجی و هم چنین کمرنگ شدن ارزش های فرهنگی، دینی ،ملی و منطقه ای در میان خانواده ها که ناشی از رسوخ فرهنگ غربی است، از علل اساسی افزایش طلاق به شمار می رود.

فرماندارشهرستان دهگلان بر تقویت و احیای ارزش های دینی و مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه های فرهنگی باید اقدامات و تلاش های بیشتری نسبت به احیای ارزش ها و فرهنگ دینی و مذهبی داشته باشند تا شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هم چون طلاق نباشیم.

نظری از کاهش 2.7 درصدی میزان ولادت در این شهرستان خبر داد و  بیان کرد: سال گذشته هزار و 164 کودک متولد و به جمعیت دهگلان افزوده شده‌اند.

وی افزود: در مقابل هر 100 ولادت دختر در شهرستان دهگلان، 98.9 پسر متولد شده که 97.9 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: 291 مورد فوت در سال گذشته هم به ثبت رسیده که نسبت به سال ماقبل آن 2،1 درصد افزایش داشته است.

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان دهگلان اظهار داشت: در سال 92 در مقابل هر 100 واقعه فوت زنان، 147 مورد فوت مردان به ثبت رسیده  که آمار فوت مردان در سال 91 ، 124 مورد بوده است.

نظری ادامه داد: بیشترین علت فوت در این شهرستان به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و تصادفات است.

وی بر توجه بیشتر به حوزه آمار به ویژه آماری که در اداره ثبت احوال به ثبت می‌رسد تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه با شناخت بیشتر و فراگیر‌تر در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری کنیم نیاز به آمار صحیح است.

 

کد خبر 2325012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha