۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

آذر در گفتگو با مهر:

دایره‌المعارف قرآن و شعر منتشر می‌شود/ برگزاری مشاعره قرآنی در تلویزیون

دایره‌المعارف قرآن و شعر منتشر می‌شود/ برگزاری مشاعره قرآنی در تلویزیون

مسئول پروژه «طرح ملی قرآنی - ادبی» از آغاز به کار این طرح و برگزاری نشست خبری مربوط به آن در روز دوشنبه 16 تیر خبر داد.

اسماعیل آذر محقق، پژوهشگر و مسئول طرح ملی قرآنی - ادبی در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ گفت: این طرح، برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و بزرگترین پروژه قرآنی در حوزه ادبیات کشور است. در توضیح شکل‌گیری این طرح باید بگویم که در طول تاریخ شعر فارسی، شاعران زیادی بر اساس آیات قرآن،‌ اشعار زیادی سروده‌اند که در این طرح قرار است درباره همه این اشعار، تحقیق و پژوهش صورت بگیرد.

وی افزود: این پروژه چندین فاز خواهد داشت که فاز اول آن به چاپ یک کتاب توسط انتشارات سخن خواهد انجامید. این کتاب نتیجه تحقیقات و پژوهش‌هایی است که در این طرح انجام خواهد شد و حاصل آن، اثری خواهد شد که می‌توان آن را دایرةالمعارف قرآن و شعر نامید.

این محقق در ادامه گفت: فاز دوم پروژه هم به آموزش اختصاص خواهد داشت. این پروژه با همت همان تیمی که برنامه مشاعره در تلویزیون را تولید می‌کند، پیش خواهد رفت و قرار است در ادامه روند آن، برنامه مشاعره قرآنی را هم در تلویزیون داشته باشیم.

آذر گفت: بر همین اساس، نشست خبری پروژه طرح ملی قرآنی-ادبی روز دوشنبه 16 تیر از ساعت 10 به نشانی خيابان شهید سليمان خاطر - خيابان شهید وراوينی، پلاك 11، طبقه 2، واحد 6 برگزار خواهد و در این نشست به جزئیات اجرای این طرح اشاره خواهم کرد.

 

کد خبر 2325123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha