۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳

دانایی در گفتگو با مهر:

مستند "کربلا جغرافیای یک تاریخ" آماده نمایش می شود

مستند "کربلا جغرافیای یک تاریخ" آماده نمایش می شود

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: فیلمبرداری مستند سینمایی "کربلا جغرافیای یک تاریخ" محصول حوزه هنری با هنرنمايي هنرمندان پيشكسوت سمنانی به پایان رسید.

سید عباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: فیلمبرداری فیلم مستند "کربلا جغرافیای یک تاریخ" از محصولات حوزه هنری کشور که بخشی از آن به صورت پویانمایی و تصویرسازی رایانه‌ای (CGI) به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید تولید شده با هنرنمايي "علی علائی" و "نصرالله علايي"  از هنرمندان پيشكسوت سمنانی به پایان رسید.

وی افزود: این مستند سینمایی روایتگر اهمیت سرزمین کربلا به عنوان مهد حماسه عاشوراست و گذاری بر تاریخ این سرزمین دارد. بخشی از این فیلم مستند علاوه بر بررسی واقعه عاشورا درباره دلایل سفر و شهادت امام حسین(ع) و یارانش است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: در واقع این فیلم مستند روایتی تحلیلی، تاریخی و نگاهی علمی و پژوهشی به حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه، از مکه به کربلا و شهادت ایشان در این سرزمین دارد و در این فیلم شکل‌گیری تمدن اسلامی از آن زمان تا امروز و تاثیر قیام اباعبدالله(ع) در جهان اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانایی خاطرنشان کرد: "علی علائی" در نقش شمر ابن ذی الجوشن و برادرش "نصرالله علايي" در نقش حرمله در فیلم مستند سینمایی "کربلا جغرافیای یک تاریخ" ايفاي نقش مي‌كنند.

دیگر عوامل این مستند سینمایی عبارتند از نویسنده: داریوش یاری، مشاوره نویسنده: محمد تهامی نژاد، محقق و پروهشگر: داریوش وی، مشاوران تحقیق این مستند را حجت الاسلام رسول جعفریان و سیدمحمود طباطبایی نژاد، معرفی کرد و افزود: محمد علیقلی زاده مدیر فیلمبرداری، سیدمهدی موسوی طراح صحنه و لباس، شهرام خلج طراح گریم، نورالدین سبحانی صدابردار، علی خلیلی مدیر تولید، حسن پیله ور مسئول جلوه‌های ویژه بصری، مهدی توکلی زانیالی دستیار اول برنامه ریز و مریم طریقی نژاد نیز منشی صحنه هستند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان خاطرمشان کرد: علي علايي پیش از این در مجموعه مستندهای "اهل سوگ"، "اهل ایمان"، "اهل سور"، و "یک ایوان تماشا" و در تله فیلم "مسافر باران" با داریوش یاری همکاری داشته است.

دانایی افزود: علی علائی همچنین در سال های اخیر در سریال های مطرحی چون "چک برگشتی"، "چاردیواری"، "زن بابا"، "راه در رو"، "ماجراهای آقای خوشبخت"، "چلچراغ‌های خانه ما"، "ستاره های شهر ما" و فیلمهای سینمایی "قراری برای مرگ"، "آسمان بی ستاره" و ... ایفای نقش کرده است.

آمادگی حوزه هنری استان سمنان برای حضور در جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه

رئیس حوزه هنری استان سمنان همچنین با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در آینده ای نزدیک، از آمادگی این نهاد برای حضور پر رنگ در این جشنواره خبر داد و گفت: پیش از این نیز  از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور به عنوان برگزار کننده بیست و سومین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه انتخاب شده بودیم و اکنون نز در حال آماده شدن هر چه بهتر برای برگزاری این جشنواره هستیم.

دانایی تصریح کرد: به همین منظور علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری کشور و توحید معصومی کارشناس مسئول امور تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سفری یک روزه به استان سمنان در روز پنج شنبه 12 تیر ماه جاری از امکانات استان از قبیل سالن های موجود در شهر سمنان و مهدیشهر و همچنین امکانات جانبی برای برگزاری این جشنواره بازدید و در خصوص برپایی هر چه بهتر این جشنواره بحث و تبادل نظر کردند.‏

وی خاطرنشان کرد: میزبانی منطقه 2، بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه که در دو بخش تجربه جوان و اصلی به صورت رقابتی در تاریخ پنجم تا هفتم شهریور ماه سالجاری در سمنان برگزار می شود بر عهده حوزه هنری این استان است و استان های قزوین، همدان، اصفهان، مركزی ، قم و سمنان در جشنواره تئاتر سوره ماه در این منطقه حاضر می شوند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در پایان تصریح کرد: سومین جشنواره استانی تئاتر سوره این نهاد هفته اول مرداد ماه سالجاری و بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور آثار برگزیده مراکز استان های حوزه هنری در مهر ماه سال 1393 در تهران برگزار می شود.

کد خبر 2325148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha