۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

آخرین مجموعه داستان آلیس مونرو به ایران رسید

آخرین مجموعه داستان آلیس مونرو به ایران رسید

آخرین مجموعه داستان تالیف شده توسط آلیش مونر با عنوان «زندگی عزیز» در ایران ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب زندگی عزیز آخرین  نوشته آلیس مونرو برنده جایزه نوبل 2013 مشتمل بر 332 صفحه توسط انتشارت کتاب کوله پشتی منتشر شد.

كتاب «زندگى عزيز» كه آخرين كتاب آليس مونرو است، برنده جايزه ادبى تريليوم هم شده است، شامل چهارده داستان كوتاه به فهرست زير است: رسيدن به ژاپن، آموندسن، عزيمت از ماورلى، گودال شنى، پناهگاه، غرور، كورى،  قطار، در چشم انداز، دالى، چشم، شب، صداها و زندگى عزيز

فضاى اين داستانها زندگى آدم‌هاى معمولى در فضاى غير شهرى كاناداست. آليس مونرو كه بيش از شصت سال است كه مينويسد اعلام كرده كه اين كتاب آخرين كتابش خواهد بود.

اين كتاب چندين ماه در صدر آثار پرفروش در زمينه ادبيات در جهان بوده است و هم اكنون براى اولين بار توسط مريم صبورى به فارسى ترجمه شده است

آلیس مونرونویسنده، برنده نوبل ادبیات 2013،  یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه نویسان معاصر است، این نویسنده 82 ساله با داستان‌های کوتاه درخشانش که تصویری موشکافانه از زندگی روزمره شخصیت‌هایش ارائه می‌کند، شهرت دارد.

کتاب‌های «گریزپا»، «پاییز داغ»، «رویای مادرم»، ‌«دورنمای کاسل‌راک»، «عشق زن خوب»، «فرار» و «خوشبختی در راه است» ترجمه‌هایی هستند که از آثار این نویسنده در ایران منتشر شده‌اند.

مونرو از سوی منتقدان به «چخوف معاصر» هم لقب داده‌ شده است.

مونرو چند ماه پیش عنوان کرد از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده و گفت: «نه اینکه نوشتن را دوست نداشته باشم، اما به نظرم موقعی می‌رسد که حس می‌کنی به جایی رسیدی که دیگر می‌خواهی به زندگی‌ات به شکل دیگری نگاه کنی. و شاید وقتی به سن من برسید، دیگر دلتان نخواهد آن‌قدر تنها باشید که یک نویسنده تنهاست. انگار حس کنی به پایان درستی در زندگی‌ات نرسیدی و بخواهی بیشتر اجتماعی شوی.»

کد خبر 2325348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha