۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴

شهبازی در گفتگو با مهر:

تولید محصولات باغی همدان 13 درصد افزایش دارد

تولید محصولات باغی همدان 13 درصد افزایش دارد

همدان - خبرگزاری مهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال میزان تولید محصولات باغی در استان همدان نسبت به سال گذشته 12 و هشت دهم درصد افزایش داشه است.

حجت الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها در سال زراعی جاری باید تولید محصولات باغی در استان همدان به 726 هزار و 447 تن می رسید، اظهار داشت: میزان تولید محصولات باغی استان همدان با توجه به خسارت سرمازدگی به 681 تن کاهش داشت و به میزان پیش بینی شده نرسید.

وی با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش 12 و هشت دهم درصدی تولید محصولات باغی روبرو هستیم، ادامه داد: 45 هزار و 387 تن برآورد خسارت سرمازدگی محصولات باغی در استان همدان بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته نیز پیش بینی تولید 674 هزار تن انواع محصولات باغی را در استان همدان داشتیم، بیان کرد: خسارت 70 هزار و 487 تنی تولید نهایی به 603 هزار و 774 تن رسید.

شهبازی با اشاره به اینکه کار برداشت محصولات باغی استان آغاز شده است، ابراز داشت: تاکنون سه درصد هلو و شلیل، 70 درصد گوجه سبز، 50 درصد زردآلو، 50 درصد آلبالو، گیلاس 50 درصد و  30 درصد سایر محصولات باغی برداشت شده است.

وی مجموع برداشت از کل بخش باغبانی را 15 هزار و 411 تن معادل 2.3 درصد دانست و ادامه داد: امسال تا به امروز نسبت به سال گذشته شرایط خوبی در تولید محصولات باغی در استان همدان داشته ایم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه گردو بهترین محصول استان تلقی می شود و استان همدان رتبه نخست تولید گردو را در کشور دارد، عنوان کرد: 15 درصد تولید گردوی کشور در استان همدان انجام می شود و از نظر مساحت باغات گردو استان همدان رتبه دوم کشور را دارد.

حجت الله شهبازی با بیان اینکه سرانه تولید محصولات کشاورزی در ایران به ازای هر نفر 229 کیلوگرم و در استان همدان به ازای هر نفر 342 کیلوگرم است، بیان کرد: استان همدان از نظر تولیدات باغی رتبه یازدم کشور را دارد و میانگین تولید محصولات باغی در هر هکتار 10 و سه دهم تن است و در مقایسه با میانگین کشور هفت و شش دهم تن در هر هکتار تولید محصول باغی است.

کد خبر 2325915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha